משרד התקשורת מיפה את כל האתרים הסלולריים שאותם הוא מגדיר קריטיים בצפון ובדרום. כעת השאלה היא האם המשרד יצליח לגייס כסף על מנת לסייע בהשקעה שתגביר את שרידות האתרים או שהוא פשוט ידרוש את ההשקעה מהחברות עצמן. בקרב החברות שורר כעס רב וחשש מפני האפשרות שהמשרד ידרוש הגברה של אמצעי האבטחה ברשת, והחשבון עשוי להסתכם בהשקעה כבדה מאד מכל חברה.
כפי שכבר פרסמנו המשרד לא פוסל את האפשרות שהוא יסייע לחברות בהשקעה בשרידות הרשתות במקומות בעייתיים, אך ספק אם הוא יוכל לעשות זאת ללא אישור משרד האוצר ואגף התקציבים במיוחד, שמאוד לא אוהב את העובדה שהמדינה מתערבת בסיוע לעסקים פרטיים.
בכירים בחברות משמיעים ביקורת חריפה דווקא על משרד התקשורת וסבורים שהוא עוסק יתר על המידה בנושא שרידות הרשתות כאשר החברות במקביל יודעות לעשות את העבודה בצורה טובה ויעילה יותר. שאלת השרידות בשעת חירום הפכה לאירוע שמעסיק מאד את המשרד על רקע מה שקרה עם פרוץ המלחמה בדרום שהביא לנפילה של 100 אתרים בשל פגיעה ברשת החשמל. ברגע שהחשמל חזר גם האתרים חזרו לפעול סדיר ולכן יש הטוענים שהמשרד פשוט צריך להפסיק ולעסוק בנושא ולקבל את העובדה שאתרים שנפגעו כתוצאה מפגיעה ברשת החשמל, יחזרו לעבוד ברגע שהפגיעה תתוקן ואי אפשר לדרוש מהחברות לגבות מאות אתרים ולשים גנרטור לכל אתר כיוון שאין לזה סוף.
ייתכן גיבוי ל – 24 שעות או ל – 48 שעות או ליותר, אבל כל שינוי הכי קטן בהגדרות הרישיון מחייב השקעות מטורפות, אומרים בחברות, שספק אם יש להם בסיס והצדקה. צריך לזכור שכאשר אין חשמל, זה לא רק לסלולר אלא גם למאפיה, או למכונות במפעלים ומי קובע מה יותר חשוב ומה פחות? לכן טוענים בחברות, עדיף היה שהמשרד פחות יתעסק בכל מיקום של אתר ברשת וכמה מצברים לשים בו ויאפשר לנו לתחזק אותה בצורה הטובה ביותר שאנחנו מבינים כי זהו האינטרס המרכזי של החברות.
















