משרד התקשורת שוקל לפצל את תשלום אגרות התדרים לשנה הבאה ל – 2, וזאת על רקע אי הוודאות לגבי גובה האגרות הסופי שהחברות הסלולריות ישלמו והמחלוקות עם משרד האוצר בעניין. הרעיון הוא שהחברות ישלמו תשלום ראשון כעת, ואילו בעוד חצי שנה ישלמו את החצי הנוסף.
בספטמבר הבא מסתיימת תקופת הנחה שהחברות קיבלו על אגרות תדרים שקיבלו בגין מכרז התדרים לדור החמישי שנערך ב – 2020. החברות מבקשות להאריך את תקופת ההנחה והנושא נמצא במחלוקת מול משרד האוצר שהנטייה שלו היא מצד אחד להסכים להארכה, אבל מצד שני על רקע המלחמה והמצוקה התקציבית, הוא שוקל להתנגד.
במשרד התקשורת אמורים היו להוציא החודש את דרישות התשלום לחברות אך לא הוציאו אותן עדיין והן אמורות לצאת בקרוב. דרישות התשלום נמסרות לחברות מראש כדי שיוכלו לדעת ולתכנן את תקציבן.
היקף התדרים שהחברות משלמות מוערך בכ – 350 מיליון שקל בשנה והן דורשות לא רק להמשיך בהנחה אלא להפחית את התשלום הכולל, גם על רקע הנזק הכולל שהן סופגות במלחמה.
במשרד מקווים שבחודשים הקרובים יוכלו להגיע להבנות עם משרד האוצר ואז להוציא את דרישת התשלום המעודכנת לגבי הרבעון האחרון בשנה הבאה, שבו אמורה להסתיים ההנחה.
















