"במדינת ישראל גובה אגרות התדרים מופרז, מה שלא קורה במקומות אחרים בעולם וצריך להתגייס למאבק הזה. אגף תקציבים פשוט מסתכל על כל דבר דרך החור של הגרוש, ואי אפשר ככה להמשיך", כך אומר שר התקשורת שלמה קרעי בשיחה עם zmanavir.
במכתב שפרסמנו מוקדם יותר https://zmanavir.co.il/cellular/22628/ פונה קרעי לשורה של גורמי שלטון, החל מנגיד בנק ישראל וכלה במנכ"ל משרד ראש הממשלה, אך באופן בולט למדי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אינו מכותב. בתשובה לשאלה מדוע לא פנה במכתבו גם לשר האוצר אמר קרעי: "שאלה מצוינת כי נוכחתי לראות שאגף התקציבים בסוף הוא הריבון ולא שר האוצר. גם אתמול בישיבת הממשלה, שר האוצר אמר את זה בעצמו, שהוא גם עומד חסר אונים, שבסוף אגף תקציבים והפקידות אצלו היא זו שקובעת. בוא נגיד ככה, אם גורמי המקצוע במשרד האוצר יבואו ויגידו הדבר הזה חשוב, אנחנו מבינים את זה וצריך, ושלא מדובר בהוצאה, זה מנוע צמיחה, זה יביא את מדינת ישראל למקום הרבה יותר טוב בדירוג שלה בעולם – שר האוצר לא יגיד שום דבר. לא יהיה נגד זה. אם להיפך, אם אגף התקציבים יתנגד אז שר האוצר יגיד לי, תשמע גורמי המקצוע מתנגדים, אז זה יהפוך להיות עניין פוליטי. אני בא מקצועית. גם בתקציב הקודם ניסינו לשכנע אותם, ואז אמרנו יקום צוות בינמשרדי שיבחן את זה והקמנו והתחילו לעבוד והפסיקו בגלל המלחמה. אבל די, אי אפשר, מדינת ישראל במקום לא טוב. היא אמנם לא מתדרדרת כי אנחנו עובדים מאוד קשה גם בתקופת המלחמה. הקמנו עוד כמה עשרות אתרים סלולריים, כן, ביהודה ושומרון וכל מיני מקומות שנפלו והקמנו, אז היא לא מיתדרדרת. יועז הנדל השאיר לי את ישראל במקום 73 בעולם ועכשיו זה 64. זה עלייה יפה, אבל זה כאילו המקסימום שאנחנו יכולים לעשות עם החברות שאין להם את היכולת להשקיע, וזה כאילו ממש בלחץ, אנחנו ממש סוחטים את המקסימום והם מתלוננות ובוכות. אנחנו רוצים להשקיע באמת בתשתיות בדור 5 ובגיבוי לחירום. חברות הייטק דורשות תשתיות תקשורת מתקדמות אחרת לא יוכלו לתת שירות ללקוחות בארץ ובעולם. אומרות לי שישקלו לעבור מכאן, ועם זה אנחנו צריכים להתמודד. איך אפשר להיות סטארט אפ ניישן כשאתה בדירוג ליד טורקיה?".
– אתה קורא להם לדון בתוכנית שלך או שאתה רוצה לשמוע עוד יוזמות?
"אני מכוון את הפתרון, הפתרון הוא להשתמש באגרות התדרים. בעיניי צריך להפחית אותם באופן קבוע לא רק לזה, אבל בשנים הראשונות להשתמש באגרות התדרים האלה כדי לתמרץ תשתיות טובות יותר לשגרה, לחירום בדור 5. להגביר את המחויבות שלהם ברישיון במקביל כן. ברגע שנעבור את ה-2- 3- 4 שנים של השקעות ושל פריצת דרך, נראה מה לעשות הלאה. אבל השאלה היא למה לקחת אגרות תדרים בכלל? אתה רוצה שיהיו פה תשתיות תקשורת טובות? אם אתה חושב שחברות הסלולר מרוויחות מספיק, ואז הן ירוויחו גם את המאות מיליונים האלה, אז תקבל על זה מס הכנסה ומס חברות. מה כל הסיפור? מה הרציונל שעומד מאחורי האגרות? חוץ מסתם להיות בריון ולקחת כסף שלא שלך".
















