ספקנות בקרב החברות הסלולריות שניתן יהיה להגיע להבנות מול משרד התקשורת בעקבות הדרישות המסתמנות להשקעות בפתרונות אנרגיה לאתרים סלולריים. בכירים בחברות מעריכים שהמשרד יתקשה לכפות השקעות לצורך גיבוי אתרים בהיקפים כה כבדים, מבלי שיהיה לכך מקור תקציבי מקרב הממשלה, היות והחברות עצמן יתקשו לעמוד בדרישות כאלה.
הערכות הן שדרישות משרד התקשורת לפתרונות גיבוי עלול להגיע לסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים לכל חברה וזה סכום שעשוי למחוק את הרווחיות השנתית שלהן במיוחד כאשר השנה צפויה להיות שנה קשה בעקבות השחיקה ברווחיות על רקע הצמצום המסתמן בתיירות היוצאת והנכנסת.
כפי שפרסמנו, במשרד התקשורת מעוניינים לעזור לחברות ורואים חשיבות רבה בשדרוג יכולות השרידות של החברות בשעת חירום, כאשר כעת הדגש הוא על הצפון. הבעיה המרכזית היא כמה זמן יוכלו האתרים לפעול ללא חשמל. היום הרישיון קובע חובה לפעילות של שעתיים ללא חשמל באמצעות מצברים ואולם המשרד רוצה להרחיב את התפקוד העצמאי ל – 12 שעות ואף יותר.
זו השקעה שעל פי תחשיבי משרד התקשורת וכפי שהוצגה לרשות החירום הלאומית ולאנשי אגף התקציבים, עשויה להגיע למאות מיליוני שקלים שאין ולא נראה שיהיה לכך מקור תקציבי בקרוב על רקע הסירוב של האוצר למממן זאת ועל רקע הסירוב של משרד הביטחון שטוען שמדובר בפעילות רווחה בחירום שהמדינה צריכה לממן כפי שהיא מממנת ארוחות לתושבי העוטף המפונים או בתי מלון.
על כל פנים, במשרד התקשורת רוצים להכניס לתקציב הקרוב את ההוצאה המתוכננת אך ספק אם ניתן יהיה לעשות זאת.
נזכיר שהמשרד הצטייד בעשרות מכשירים לווייניים שכבר חולקו לכיתות הכוננות בצפון ובדרום, וגם ביהודה ושומרון, וזאת מהחשש שתהיה פגיעה ברשתות תקשורת והצורך ברשת שתפעל בחירום.
















