החברות הסלולריות ירכזו השנה מאמצים בעיבוי רשת ה – 5G בערים ואזורים ספציפיים, במקום הרחבה כללית של הפריסה, וזאת לקראת השקת ליבות רשת חדשות SA שאמורה בתורה להביא לשיפור חוויית השימוש, כך מסבירים מקורות בחברות הסלולריות. ההנחה היא ששיפור בחוויית המשתמש תביא לכך שיותר לקוחות ירצו לעבור ל – 5G וליהנות מהיתרונות שהרשת מציעה, והיא גם נכונה יותר מבחינה כלכלית.
אם עד עתה יכולנו לראות פריסת 5G רחבה שלא שינתה כמעט כלום מבחינת המשתמש, ולכן גם לא ראה סיבה לשלם יותר, המיקוד כעת משתנה. המטרה העיקרית בפריסת רשת 5G היא לספק מהירויות גלישה גבוהות יותר, וזמן השהיה נמוך יותר. עם זאת, בניית רשת 5G בפריסה ארצית היא לא כלכלית בעליל ונדרשת להון עצום עבור המפעילים, אך יתירה מכך, היא לא אפקטיבית עבור המשתמשים.
כתוצאה מכך, המפעילים יעברו השנה לגישה ממוקדת יותר למיטוב ה- 5G באזורים בעלי תנועה גבוהה יותר ועל מנת ליצור רציפות שתחסוך את המעבר בין הטכנולוגיות מ – 4G ל – 5G וההיפך, שלדברי החברות הוא אירוע שצריך לצמצם אותו כמה שניתן. בשלב הבא סביר להניח שהחברות יעברו להשתמש גם בגלים מילימטריים במעבר כדי לרכז קיבולת 5G במקומות שבהם צפוי שיותר משתמשים ייהנו מזה.
נסביר שבדור הרביעי החברות קיבלו תדרים שניתן היה לצרף ביניהם לטובת יצירת רוחב פס גדול יותר (Carrier aggregation). ואולם הרשתות הסלולריות התמלאו והחלו להיסתם ולכן החברות היו חייבות תדרים נוספים ולעבור ל – 5G שהביא איתו תכונה במסגרת המעבר לליבת רשת עצמאית SA המאפשרת לחברות שיתוף ספקטרום (Spectrum Sharing) בין רצועות שונות של תדרים בדור הרביעי והחמישי במקביל שזו תכונה שתאפשר עוד יותר לשפר את חוויית השימוש מפני שהיא מבטיחה כיסוי של ה – 5G בטווחים רחוקים יותר.
בשיחות עם גורמים בתעשייה הם מסבירים כי היות ולא נמצאה עדיין האפליקציה שתביא את ההכנסות בעקבות ההשקעות הכבדות ב – 5G, החברות נדרשות להשקיע בשיפור חוויית המשתמש היות וזו הדרך היחידה להבטיח שהוא לפחות לא ינטוש, מלבד טיפול בסוגיית המחיר.
















