משרדי הממשלה ישתתפו בקרוב בתרגיל סימולציה שמוביל משרד ראש הממשלה, ובו ידמו הפסקות חשמל ותרחישי קיצון בזמן מלחמה. מדובר בסימולציה שאמורה להציף את הכשלים שעשויים לנבוע מהפסקות חשמל ארוכות והמשמעות שלהם על תפקוד משרדי הממשלה.
נסביר כי ההסתברות לקיומו של אירוע עלטה נמוכה, אך הנזק שיגרם בעקבותיו יהיה מהותי, וחייבים להיערך כדי לצמצם את נזקיו.
נזכיר שנושא הגיבוי בהפסקות חשמל הפך להיות קריטי במלחמה, והוכחה לכך ראינו בשבת השחורה כאשר קווי מתח נפגעו והשביתו חשמל ביישובים ובתעשייה, ופגעו גם ברשתות הסלולר שהפסיקו לעבוד אחרי שעתיים, והעלו מחדש את כל נושא הרצף התפקודי והחשיבות של רשתות התקשורת בחירום.
אחד הלקחים הוא ששעתיים בלבד של תפקוד רשתות התקשורת ללא חשמל, אינו מספיק ודרוש רצף תפקודי לזמן ארוך יותר. השאלה היא מי ישא בעלות השדרוג. בעוד שמשרד התקשורת סבור שהמדינה צריכה לשאת בחלק ניכר מהעלות כיוון שאי אפשר להשית אותה על החברות, במשרד האוצר מתנגדים להקצאה ייעודית לטובת המהלך ודורשים שימומן מתקציב משרד הביטחון.
ללא קשר לשאלת המימון, המשרד מתכוון לתקן את רישיונות חברות התקשורת ולחייב אותן להגדיל יכולות גיבוי ושרידות של הרשתות במקרי חירום.
















