שר התקשורת שלמה קרעי הצביע נגד התקציב בממשלה לאחר שדרישותיו לתוספות תקציב נדחו. קרעי אמר בצאתו מהישיבה כי ראש הממשלה הבטיח לסייע לו לגייס 40 מיליון שקל לטובת פרויקט הגנרציה. קרעי אמר בצאתו כי הממשלה העבירה תקציבים במיליארדי שקלים בביטחון ובבריאות, אבל להשקיע כמה עשרות מיליוני שקלים על מנת שאותם גורמים יוכלו לדבר ביניהם במקרה של עלטה – לזה לא נמצא תקציב על ידי משרד האוצר.
המשמעות היא שהחברות הסלולריות יידרשו לשלם ב – 2024 תוספת עבור אגרות התדרים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים היות והאוצר לא מוכן להמשיך ולתת להם הנחה על אגרות שרכשו בעבר ואשר תוקף ההנחה לגביהם מסתיימת באוגוסט 2024. בנוסף, התקצוב של פרויקטים בתחום החדשנות ועיבוי פריסה באזורי פריפריה – כל אלו כרגע נפלו אלא אם יימצא להם מקור תקציבי אחר.
כפי שפרסמנו הבוקר, באוצר היו מעוניינים להיכנס למו"מ ממוקד בנושא הגנרציה על מנת לנסות ולמצוא פתרון לבעיית הפסקות החשמל במתקני תקשורת בחירום, אך התנגדו לכרוך את הדיון בתוספת תקציב לטובת עידוד פריסת הדור החמישי והשקעה בפרויקטים בתחום החדשנות.
אגב, כאן המקום להזכיר שעלטה משמעותה הפסקת חשמל מוחלטת לטווח זמן של שמה ימים ויותר, וזהו אירוע אסוני ברמה שעשויה לאיים על קיומה של המדינה, ולכן השימוש במינוח רצוי שיהיה זהיר ומבוקר שכן ההסתברות לאירוע אסוני שכזה הוא נמוך.
















