בכירים בחברות הסלולריות מעריכים שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה בסוגיית אגרות התדרים שהחברות משלמות מדי שנה. גורמים עימם שוחחנו אמרו היום כי הם מקווים שמשרד התקשורת יצליח להגיע להבנות עם משרד האוצר על המשך הנחה באגרות. במידה וזה לא יקרה בכוונתם להיאבק בכך בכל דרך.
בכיר באחת החברות אמר כי גם ה – 40 מיליון שקל שכביכול הובטחו לשר התקשורת שלמה קרעי כדי לתמוך בפרויקט הגנרציה הם עדיין בגדר הבטחה שניתנה לו, כך שכל הדיבורים על הפרויקט הם על הקרח ללא תמיכה של המדינה, מה גם שמדובר בסכום שלא ניתן לעשות איתו כלום לנוכח היקף הפרויקט.
נדגיש כי בהתייחס לוויכוח סביב עלות הפרויקט, יש חברות העוסקות בפתרונות אנרגיה שטוענות שב- 40 מיליון שקל ניתן למצוא פתרון גנרציה למאות רבות של אתרים למעל 12 שעות, ויש מספר חברות שיכולות להבטיח זאת וכבר הראו היתכנות.
נזכיר שקרעי הצהיר שב – 2023 החברות שילמו 317 מיליון שקל אגרות תדרים. באוגוסט 2024 המחיר אמור לעלות ל – 440 מיליון שקל, תוספת של 123 מיליון שקל, ובחלוקה ל – 3 רשתות מדובר על 41 מיליון שקל תוספת שנתית. בחלוקה לפי חודשים מדובר על כ – 30 מיליון שקל נוספים לכל רשת. לפי חישוב של 150-200 מיליון שקל רווח נקי בשנה לחברה מדובר בשחיקה של 15-20%.
בכיר אחר אמר כי גם אם לא יושג פתרון ל – 2024, החברות ימשיכו את המאבק בתקציב 2025 וידרשו שיפצו אותן רטרואקטיבית.
נסביר כי ההנחה באגרות ניתנה לחברות במסגרת המכרז לתדרי 5G לתקופה של מספר שנים המסתיימות באוגוסט 2024. משרד התקשורת תומך בעמדת החברות הסלולריות המבקשות להאריך את תוקף ההנחות על רקע הנזקים שלהם בתקופת המלחמה.
















