הצוות הבינמשרדי שהוקם שנה שעברה לטובת קידום הדור החמישי יחזור לעבוד ויסיים את המלצותיו בחודשים הקרובים. זו על כל פנים תוכנית העבודה של משרד התקשורת. יחד עם זאת הצוות רחוק מהשלמת העבודה שנעצרה כבר באוקטובר האחרון ולכן לא ברור איך המשרד מתכוון לעמוד במשימה.
בשלב האחרון של עבודת הצוות לפני המלחמה, חברי הצוות התחלקו לצוותי עבודה שהמטרה שלהם הייתה לבחון סוגיות שונות הקשורות ל – 5G, אך עדיין לא הגיעו לשלב ההמלצות. במקביל, המלחמה שינתה את כל מבנה התקציב ומשרד האוצר מתנגד לקשור בין אגרות התדרים שמשלמות החברות מדי שנה לבין הקמת אתרים סלולריים. המשמעות היא שהחברות ייאלצו לשלם כבר השנה עשרות מיליוני שקלים נוספים על אגרות תדרים ובמקביל האוצר מבטל את כל התמריצים שניתנו לטובת עידוד וקידום פרויקטים בתחום החדשנות ב – 5G.
כך שמה שנותר לצוות הוא אכן להגיש המלצות, אך אם ההמלצות יהיו כרוכות בהקצאת תקציבי מדינה, הסיכוי שזה יקרה נמוך מאד. נדגיש שהצוות הוקם כהחלטת ממשלה בראשית שנה שעברה כך שהכוונה היא להשלים את העבודה שלו גם אם היישום בפועל יידחה.
במקביל ממשיך המשרד בניסיון לקדם את העיבוי האנרגטי לאתרי הסלולר, ואת הרחבת הכיסוי של ה – 5G בכל הארץ.
















