מגמת ההקמה-הסבה של אתרי 5G אצל החברות הסלולריות עם תחילת השנה מראה מספר נמוך במיוחד. פלאפון הקימה-הסבה בינואר 4 אתרים ל – 5G בלבד ויש לה היום 695 אתרים תומכים. PHI (המשותפת לפרטנר והוט) הקימה-הסבה בינואר גם כן 4 אתרים סלולריים בלבד ב – 5G ויש לה היום 675 אתרים סלולריים תומכים בסך הכל. סלקום ממשיכה להוביל מבין החברות עם 797 אתרים סלולרים תומכים ב – 5G, והיא הקימה בינואר 15 אתרים.
נדגיש שמדובר במספרים נמוכים יחסית ואם זו תהיה המגמה גם במהלך השנה, נצטרך להפנים שעלינו למתן ציפיות ביחס לטכנולוגיה בשלב זה, היות ומדובר בהיקפים שאינם מאפשרים לקבל חוויית שימוש משופרת באופן רציף.
עוד עולה מהנתונים לחודש ינואר כי בעיר ירושלים יש לפלאפון 35 אתרים תומכים בטכנולוגיה, חיפה 25, תל אביב 58 ובאר שבע 22.
לסלקום יש בירושלים 70 אתרים, בחיפה 52, בתל אביב 74 ובאר שבע 27.
ל – PHI יש בירושלים 51 אתרים, חיפה 47, תל אביב 101 ובאר שבע 16.
החברות הסלולריות צפויות השנה לרכז מאמצים בסכירה של אתרים באזורים ספציפיים. כלומר לרשת יישובים, או שכונות ואזורים ב – 5G וזאת על מנת לשפר את חוויית השימוש במקום לקבל ביצועים משופרים באופן ספורדי בהתאם למיקום המשתמש.
ונקודה נוספת עבור משרד התקשורת – אם אכן זו תהיה המגמה לאורך כל השנה, וישראל לא תשתפר מבחינת מהירויות גלישה ותמשיך לדשדש ב – 2024 היכן שהיא נמצאת באזור ה – 65 בעולם, זה יהיה בבחינת כישלון צורב של משרד התקשורת ששם את הנושא בראש מעייניו ולא מצליח לשנות את המציאות בשוק.
















