"הוצאנו את הקול קורא בנושא ה – eSIM על מנת באמת לשמוע את החברות ואת השוק, ואין לנו דעה מוקדמת. אנחנו פשוט חושבים שאין מצב כזה של עודף תחרות ואם ה – eSIM יכול להגביר תחרות אז אנחנו בהחלט בעד", כך אומר גורם בכיר במשרד התקשורת.
לדברי הגורם "אנחנו לא חושבים שיש כאן הפרה של איזשהו דין תחרותי, אבל זה בהחלט חסם תחרותי. נכון שהמעבר בין חברות קל יחסית אבל אם אנחנו יכולים להקל עוד יותר בעניין ולייצר סף מעבר פשוט יותר אז בהחלט נרצה לעשות זאת".
עוד הוא התייחס לאחת הטענות המרכזיות מצידן של החברות הסלולריות שאין עילת התערבות בסוגיה בשל עיקרון שמירה על נייטרליות טכנולוגית, ואמר שזה נושא שהמשרד ילמד במסגרת הדיון הציבורי מפני שכנגד הטענה הזו המשרד רוצה לוודא שאין כאן מאזן נוחות של החברות שכל אחת רוצה להיות במקום שלא יגרום למתחרותיה להגיב. "אני לא אומר שיש כאן הפרה כלשהי אבל עצם העובדה שרק שחקן אחד קטן בשוק מפעיל eSIM זה משהו שלא נוח לנו איתו ואנחנו רוצים לברר למה".
בהקשר לטענה שחלק מהחברות ממילא התכוונו להשיק את השירות, אמר הגורם "ייתכן שאם נשתכנע שאכן השירות הולך להיות מושק בצורה עצמאית, המשרד יבחר לא להתערב ויעדיף שהתחרות בשוק תעשה את שלה".
נקודה חשובה נוספת שעלתה בשיחה היא שמבחינת המשרד אין קשר בין רמת התחרות לרמת ההשקעות של החברות. אנחנו לא חושבים שאין תחרות בשוק הסלולר, אבל אנחנו גם לא בטוחים שאנחנו במצב שבו אם רמת התחרות הייתה יורדת היינו רואים כאן יותר השקעות, ולכן מבחינתנו אין שום כוונה להוריד את הרגל מדוושת הגז בכל הקשור לתחרות.
נזכיר שאתמול https://zmanavir.co.il/cellular/23163/ פרסם משרד התקשורת קול קורא בנושא הפעלת הטכנולוגיה בישראל על ידי החברות והוא מבקש מידע מהציבור לפני שיפרסם החלטה בעניין.
















