חברת פלאפון הודיעה היום (ראשון) על השקת טכנולוגיית ה- eSIM, ומיד אחריה הצטרפה פרטנר והכריזה שגם היא תשיק את השירות בימים הקרובים. בכך מייתרות החברות את הצורך של משרד התקשורת להתערב בשוק ובשאלה האם לכפות יישום של הטכנולוגיה או לא.
פלאפון הודיעה כי השימוש ב- eSIM יתאפשר ללא עלות במכשירים תומכי טכנולוגיית eSIM ביניהם דגמי האייפון (החל מאייפון 11), הגלקסי (החל מ-S20) וה-FLIP (החל מה-FLIP 3). גם פרטנר צפויה להשיק בקרוב שירות דומה.
השימוש ב-eSIM של פלאפון, מתאפשר ללקוחות קיימים וחדשים, ויעשה ישירות באמצעות סריקת QR באתר החברה ללא צורך להמתין לקבלת כרטיס סים פיזי, או להתקשר לשירות הלקוחות ולדבר עם נציגי החברה. ההצטרפות היא פשוטה ומהירה, כשכל לקוח יכול להיכנס לאתר פלאפון, לבדוק אם מכשירו תומך בטכנולוגיה ולהצטרף בקלות ללא עלות נוספת. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת גם להגדיר קווים נוספים על אותו מכשיר – דבר המיטיב בעיקר עם לקוחות עסקיים. לצד זאת תמשיך החברה לאפשר חיבור שעונים חכמים ל-eSIM.
ה – eSIM הוא תוכנה שמחליפה את הכרטיס הפלסטי במכשיר הסלולרי ומאפשרת למשתמש לאקטב את המכשיר לאיזו רשת שהוא רוצה באופן פשוט מאוד. השירות נוח במיוחד לטסים לחו"ל שיכולים לקחת חבילות גלישה הרבה יותר זולות מהחבילות נדידה שמציעים המפעילים בישראל. בכך השירות מייצר למפעילים תחרות אגרסיבית יותר מפני שלכאורה הלקוח כבר לא "סופר" את המפעיל, ויכול להחליט בכל עת לנדוד ממפעיל למפעיל להיכן שהוא מקבל את המחיר הטוב ביותר או את התמורה הטובה ביותר מבחינת איכות רשת וביצועים. זה לא שהיום הלקוח נמצא תחת חסם מעבר, אבל בעולמות ה – eSIM כל העסק נהיה הרבה יותר פשוט ללקוח, והרבה יותר כאב ראש למפעילים.
"השקנו היום בישראל את הדור הבא של עולם הסלולר", אמר אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון והוסיף כי: "מדובר בבשורה טכנולוגית וצרכנית שמשנה את חוקי המשחק. מהיום הכוח עובר ללקוח – שיוכל לעבור בקלות, במהירות, באופן דיגיטלי וללא מתווכים, לחברה שמבחינתו היא עם איכות הרשת, מהירות הגלישה והשירות הטובים והאיכותיים ביותר".
נזכיר שפלאפון רכשה בסוף השנה שעברה חברה שמתמחה בפתרונות טכנולוגיים לחברות סלולר שרוצות להיכנס לתחום ה – eSIM. במקביל החברה לא הכחישה שהיא כבר בשלבים מתקדמים של יישום השירות.
בכיר במשרד התקשורת העריך בשבוע שעבר בשיחה עם zmanavir כי במידה וישתכנעו במשרד שהשוק ממילא הולך לכיוון השקת הטכנולוגיה, ייתכן ולא יהיה צורך בנקיטת אמצעים לכפיית השירות. על רקע העובדה ש – wecom, ועכשיו פלאפון, וכנראה חברות נוספות ישיקו את התכונה, משרד התקשורת קרוב לוודאי שלא יתערב בנעשה בשוק ויתן לתחרות לעשות את שלה.

















ומה עם השעון שנרכש מארה״ב? האם יהיה לו eSIM?