שבוע הבא מסתמן כשבוע משמעותי ביותר בכל הקשור לחברות הסלולריות ולתוכנית של משרד התקשורת בנוגע לגנרציה ולשרידות של הרשתות הסלולריות בשעת חירום. מהפרטים שנודעו ל – zmanavir עולה כי במשרד התקשורת מתכוונים להוציא פנייה לחברות, שבה יודיע המשרד לחברות שהוא מתכוון להקצות לכל חברה שליש מתוך 40 מיליון שקל שהמדינה תקצבה, והוא מבקש לקבל התייחסות לשאלה כיצד ניתן לשדרג את הרשתות כך שאתרים מרכזיים יוכלו לתפקד 12 שעות ללא חשמל.
כיום, ברישיון החברות הסלולריות כתוב שהן חייבות להתקין מערכות גיבוי לחשמל לשעתיים בלבד, ודרישה ל-12 שעות הפעלה ללא חשמל היא אירוע בעל משמעות קריטית מבחינתן. מדובר בפרויקט עצום שיחייב השקעות גדולות, ולכן המשרד מתכוון לסייע לחברות, אך סביר להניח שהסכום שהוקצה נמוך מאוד ביחס להיקף הפרויקט. יחד עם זאת, יש חשיבות רבה למספר האתרים שיחויבו לשדרג את הגיבוי החשמלי.
ישנם אתרים הנחשבים לאתרי מפתח או אתרים המרכזים תנועת גולשים רבה ונמצאים במיקומים קריטיים, שאותם המשרד מתכוון לחייב בשדרוג. כידוע, המשרד מיפה את כל הרשתות ואת מיקומי האתרים הסלולריים החיוניים באזורי הגבול, והוא מתמקד באתרים אלו.
ככל הנראה, החברות גם יידרשו לממן חלק מהפרויקט בעצמן. יצוין כי במשרד החליטו שהחברות תבחרנה בטכנולוגיה באופן עצמאי, והמשרד אינו מעוניין להתערב בהחלטה זו. קיימים מספר פתרונות לגיבוי חשמלי, וכל חברה תחליט מה הטוב ביותר עבורה.
נושא הגנרציה התעורר ביתר שאת לאחר המלחמה בעזה ובצפון, אז התברר כי אתרים סלולריים נפגעו, במישרין או באמצעות פגיעה ברשת החשמל, מה שהקשה מאוד על כוחות הביטחון וההצלה בימים הראשונים של המלחמה.
















