שר התקשורת שלמה קרעי פרסם הבוקר הודעת תמיכה במיזם הסלולר של חח"י. לדברי השר, המיזם של חח"י לפריסת אתרים זעירים על גבי רשת החלוקה של החברה, יסייע לפריסה רחבה של תשתיות 5G. קרעי הנחה את משרד התקשורת להמשיך ולקדם את הפרויקט. אמש חשפנו https://zmanavir.co.il/cellular/23367/ שלאחרונה נפגשה מנכ"לית משרד התקשורת ענבל משש עם מאיר שפיגלר מנכ"ל חח"י והשניים סיכמו להתקדם עם הפרויקט.
נדגיש שכרגע על פי לשון ההודעה, אין פירוט של הצעדים הבאים לטובת קידום המיזם אך רק לאחר שמשרד התקשורת יגבש את המתכונת שבה הוא מתכוון לאפשר לחח"י השתתפות במיזם, שאר משרדי הממשלה יידרשו לאשר אותו וביניהם משרד האוצר ורשות החברות, וכן משרד האנרגיה.
מנכ"לית משרד התקשורת (בפועל) ענבל משש: "משרד התקשורת פועל בדרכים שונות על מנת לקדם פרישה נרחבת יותר של רשתות סלולר מתקדמות ושיפור איכות השירות הסלולרי בישראל. המיזם המוצע ע״י חברת חשמל יאפשר לקדם פיתוח אמצעים בתחומים שונים ולהשיג תועלות משקיות״.
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר: "מדובר בשילוב ידיים שיקדם את החברה והמשק הישראלי למינוף הפוטנציאל הטכנולוגי התקשורתי של דור 5, שיאפשר שימוש באפליקציות מתקדמות וקפיצת מדרגה ענקית בעולמות המידע והשימוש בו. כל זאת ללא פגיעה במרחב הציבורי, במינימום שינויים סביבתיים, ובמקסימום תמורות לציבור תוך כדי מיזעור הוצאות. חברת החשמל תעמיד ותתחזק את התשתית וחברות התקשורת ישתמשו בה".
















