בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות, לא ישתתפו שרי ממשלה בטקס חנוכת הביתן הישראלי בקונגרס הסלולר בברצלונה MWC 2024. לאורך השנים נהגו שרי התקשורת והתעשייה והכלכלה לפקוד את התערוכה ואת הביתן הישראלי, אולם הפעם ניר ברקת, שר התעשייה והכלכלה, ושלמה קרעי, שר התקשורת, החליטו לוותר על השתתפותם כנראה בשל המלחמה ואולי גם בגלל העובדה שהבחירות לרשויות המקומיות מתקיימות בשבוע הבא, והם נדרשים להתגייס למאמץ. מי שיחנוך את הביתן הישראלי יהיה יושב ראש מכון היצוא, אבי בלשניקוב, כשלצידו אורחת הכבוד ענבל משש, מנכ"לית משרד התקשורת החדשה שתגיע בפעם הראשונה לתערוכה עם צוות מצומצם ממשרד התקשורת.
בביתן הישראלי ישתתפו השנה 32 חברות ישראליות, ולהן נקבעו פגישות עם נציגי חברות ממדינות רבות בעולם – פרי עבודתם של הנספחים המסחריים בשגרירויות ישראל השונות. קונגרס הסלולר בברצלונה נחשב לאירוע החשוב ביותר בתעשיית הסלולר העולמית, ובכירי התעשייה מכל העולם משתתפים בו. הכנס מהווה במה חשובה להצהרות של ראשי התעשייה, ודרכו גם משתקפות המגמות המרכזיות של השנה הקרובה.
יחד עם זאת, נציין שהשנה אין תכונה רבה מקרב הנציגים הישראלים, ולא מעט מנהלים ויתרו על השתתפותם בכנס השנה, כנראה בשל המלחמה והאווירה הכללית בארץ, וגם בשל העובדה שהשנה אין המתנה דרוכה לפתרונות בנושא שמעסיק את כל העולם, והוא השאלה של רווחיות התעשייה על רקע ההשקעות הנדרשות בתגבור והרחבה של רשתות 5G, שכרגע לפחות לא נמצא המודל הכלכלי התומך בהן, מלבד העובדה שהן עונות על הביקושים לאינטרנט סלולרי בצורה הרבה יותר טובה מאשר ב-4G.
בהקשר זה, פרסמה אריקסון, יצרנית ציוד הסלולר הגדולה בעולם, בכנס מקדים לתערוכה, כי העתיד של ה-5G הוא בהתפתחות של הרשתות הפרטיות שמאפשר ה-5G, אבל גם זה לא בדיוק חדש. כך שסביר להניח ששוב נראה הכרזות על חיבורים לוויינים-סלולריים, והרבה מאוד בינה מלאכותית שהיא תחום שחודר במהירות לסביבת הפעילות של המפעילים בהיבטים רבים, החל מתכנון רשת והמשך בשירות לקוחות מבוסס בינה מלאכותית שישנה מהותית את האופן שבו המשתמשים מקבלים שירותים ממוקדי שירות הלקוחות.

















לא יכול להיות! העולם פשוט לא יכול הלסתדר בלעדיהם. לפחות בלי קרעי העולם פשוט עומד דום , ולא מהסיבות המקצועיות לפחות
השני לעומת זאת הוא קשקשן וכשלון פוליטי מהדהד
בקיצור התערוכה והכנס יסתדרו היטב בלי שניהם