קונגרס הסלולר השנתי MWC2024 מסתיים היום והערכה היא שניכר שהתעשייה חוזרת לעצמה אחרי הקורונה, או כפי שהגדיר זאת אחד המנכ"לים באירוע "הסומק חוזר לחיי התעשייה". בתערוכה השתתפו למעלה מ – 100 אלף איש ובקצב הזה היא תגיע כנראה להיקף פעילות דומה לתקופת טרום הקורונה.
הנושא המרכזי שתפס בקונגרס היה הבינה המלאכותית, והשנה אנו צפויים לראות יותר ויותר מאמצים מכיוון המפעילים לאימוץ הטכנולוגיה במוקדי שירות לקוחות בעיקר ובכל הקשור לביצוע אופטימיזציית רשתות.
בצד של ציוד הקצה, ניכר שהכניסה של סמסונג לתחום הבינה המלאכותית עם מכשיר הגלקסי 24, תגרור אחריה את כל העולם ויצרנים סיניים נוספים ייכנסו לתחום, וכך גם עם כל המוצרים "הלבישים החכמים" שצפויים להתרחב על רקע ההשקה של סמסונג את הטבעת החכמה שכה רבות דובר בה.
לקראת סיום הקונגרס פרסם ארגון ה – GSMA המארגן את התערוכה, נתונים בינלאומיים על מצב שוק הסלולר העולמי. מהנתונים עולה שעד 2029, 51% מחיבורי הסלולר בעולם יהיו מבוססי 5G, ועד סוף העשור 56% מהחיבורים.
לדברי הארגון ה – 5G היה הדור הטכנולוגי בסלולר שתפס הכי מהר עד היום, כאשר עד 2022 נרשמו מיליארד משתמשים בטכנולוגיה, 1.6 מיליארד עד סוף 2023, ו – 5.5 מיליארד צפויים עד סוף העשור.
נכון לינואר 2024, 261 מפעילים ברחבי העולם השיקו 5G ב – 101 מדינות ויותר מ-90 מפעילים מ-64 שווקים התחייבו להשקה.
מתוך 261 מפעילים, 47 מפעילים השיקו רשתות 5G עם ליבת רשת מלאה (SA), ו – 89 מפעילים שהבטיחו להשיק בקרוב שצפויים לנצל את יכולות פילוח הרשת שמציעה הטכנולוגיה החדשה, עם זמן השהייה נמוך וארכיטקטורת רשת פשוטה.
הצמיחה של רשתות 5G SA הזמינות, והתמיכה המשופרת ברשתות פרטיות, תיתמך במספר עצום של התקנים מחוברים ותסייע לממש את החזון העולמי לאינטרנט הדברים (IoT) לעסקים. נתוני הארגון מראים שהשוק העסקי כיום כולל 10.7 מיליארד חיבורי IoT (בהשוואה ל-10.5 מיליארד חיבורים צרכניים) והתנועה הזו צפויה להמשיך, כאשר חיבורי העסקים יכפילו את עצמם ל-38.5 מיליארד עד 2030.
תעבורת הנתונים בסלולר העולמי החודשי לכל חיבור תגדל מ-12.8 GB ב-2023 ל-47.9 GB ב-2030.
















