לפני שנה סלקום עוד חלמה על רווח נקי של 200 מיליון שקל ב-2023, וייתכן שהייתה יכולה לעמוד ביעד אלמלא המלחמה ואלמלא ההפרשה של 35 מיליון שקל בגין תביעות משפטיות, שהביאו אותה לסיים את השנה ברווח של 134 מיליון שקל לאחר ההפרשה ו-167 מיליון שקל בלעדיה. אבל גם לאחר שמנכים את הרעשים ודקה לפני שהעברת השליטה בחברה עוברת לשליטת קרן פורטיסימו, רואים שסלקום מסיימת את 2023 עם תוצאות טובות.
החברה מסיימת עם הכנסות משירותים בסלולר (בניכוי קש"ג) של כ-1.59 מיליארד שקל לעומת כ-1.52 מיליארד שקל בשנת 2022, עלייה של 65 מיליון שקל ו-4.6%. עיקר הגידול מגיע מגידול בכמות המנויים, ממכר וממעברים לחבילות דור 5.
ההכנסות משירותי סלולר ברבעון הרביעי בניכוי קש"ג הסתכמו ב-380 מיליון שקל לעומת 422 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, שהיה רבעון חזק מבחינת חגים, ו-391 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 2.8% שנובע מהמשך המלחמה ופגיעה בהכנסות החברה משירותי נדידה ומשירותי סלולר בתשלום מראש.
לצד המכירות, צריך לזכור שלסלקום יש מנוע עזר שלמתחרותיה אין, הקרוי דינמיקה, שברבעון הרביעי של 2023 רשמה הכנסות ציוד קצה בסלולר של 276 מיליון שקל, גידול של 35.2% לעומת הרבעון השלישי ו-29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את השנה דינמיקה סיימה עם 898 מיליון שקל, ירידה של 30 מיליון שקל לעומת 2022, בגלל רבעונים קודמים יחסית חלשים שאפיינו את כל שווקי העולם.
הכנסות ציוד קצה כולל מגזר נייח הסתכמו בכ-1.18 מיליארד שקל, לעומת 1.19 מיליארד שקל בשנת 2022, קיטון של כ-1%. ההכנסות מציוד הקצה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-347 מיליון שקל, לעומת 281 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 23.5%. בכך ממשיכה דינמיקה לייצר הבדל גדול מאוד בין סלקום למתחרותיה.
פעילות הסיבים והאינטרנט בסלקום ב-2023 צמחה אף היא והסתיימה עם הכנסות של כ-1.38 מיליארד שקל לעומת 1.29 מיליארד שקל בשנת 2022, עלייה של 89 מיליון שקל, ובאחוזים – 6.9%. העלייה נבעה מגידול בהכנסות מהאינטרנט, בדגש על גידול במספר מנויי הסיבים וכן פעילות החשמל.
ההכנסות משירותים בשוק הנייח ברבעון הרביעי הסתכמו ב-346 מיליון שקל לעומת 320 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-8%.
החברה צמחה ב-2,000 מנויי טלוויזיה ברבעון הרביעי ויש לה בסך הכול 263 אלף לקוחות, גידול של 6,000 לקוחות בשנה. בסיבים, המהווים מנוע צמיחה חשוב בכל השוק, החברה צמחה ל-259 אלף מנויים, גידול של 71 אלף מנויים משנת 2022 ו-19 אלף ברבעון הרביעי. החברה הוסיפה 104 אלף לקוחות חדשים בסלולר אך רשמה ירידה בהכנסה הממוצעת למנוי ל-35.4 שקלים לחודש ברבעון הרביעי (בניכוי קש"ג) בשל המלחמה והירידה בנדידה הבינלאומית.
סלקום הציגה נתון חשוב נוסף והוא ירידה בהיקף החוב נטו מכ-2.05 מיליארד שקל בשנת 2022 לכ-1.89 מיליארד שקל בשנת 2023, ירידה של כ-160 מיליון שקל. החברה השלימה ירידה של כ-255 מיליון שקל בשנתיים האחרונות, מה שהביא גם לקיטון בהוצאות המימון.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום, אמר: "סלקום מציגה היום תוצאות מצוינות לשנת 2023, המשקפות צמיחה מרשימה ואיתנות בכל הפרמטרים המרכזיים, חרף השפעות המלחמה".

















כל הכבוד. 30% צמיחה בסיבים בשנה.