ההחלטה לקנוס את חברות הסלולר בשל היעדר כיסוי סלולרי מסתמכת על הדוחות והנתונים שהן עצמן דיווחו למשרד התקשורת, ולא בשל הרצון להקדים תרופה למכה בעקבות טיוטת הדו"ח של מבקר המדינה, אשר מצא ליקויים באכיפה על היעדר כיסוי סלולרי.
השבוע פרסמנו https://zmanavir.co.il/cellular/23710/ כי מבקר המדינה גיבש טיוטת דו"ח, הצפוי להתפרסם השנה, וממנה משתקפות בעיות קליטה מצד החברות, שלא דאגו להציב אתרים סלולריים בשורה של מקומות. כמו כן, עולות טענות גם כנגד רשויות מקומיות, שלא אפשרו לבנות ביישוביהן אתרים סלולריים, וכמובן ביקורת על משרד התקשורת בנושא הפיקוח על הסוגיה.
לאחר דו"ח מבקר המדינה, הודיע המשרד על כוונתו לקנוס את החברות הסלולריות על היעדר כיסוי בשורה של מקומות, אך ההודעה נתפסה ככזו שבאה כדי להקהות את העוקץ מדו"ח המבקר המתקרב.
אולם, כאמור, גורמים שונים אמרו ל-zmanavir כי אין קשר בין הדברים, היות והקנסות מסתמכים על הדוחות של החברות הסלולריות עצמן, המאשרות שאין להן כיסוי באותם אזורים שהוזכרו.
המשרד דחה את הטענות על כך שהחברות החליטו לא לכסות אזורים בשל החלטות צבאיות. מדובר, למשל, בכביש 10 ו-12 בדרום, הסגורים ונפתחים לסירוגין לפי החלטת הצבא, והחברות לא טרחו לספק כיסוי לאורך כבישים אלו בשל מיעוט השימוש. במשרד התקשורת לא קיבלו את עמדת החברות, וסבורים כי גם בכבישים אלו החברות חייבות לספק כיסוי.
נזכיר כי המשרד עורך בדיקות עצמאיות על מנת לבדוק את הכיסוי ברחבי הארץ באמצעות ניידות מיוחדות. עם זאת, הפעם, כאמור, הקנסות הוטלו על בסיס דיווחיהן של החברות עצמן.
















