משרד התקשורת נפגש היום עם נציגי החברות הסלולריות והודיע להם שבשבוע הבא הוא מתכוון לפרסם שימוע בנושא פרויקט הגנרציה. פרויקט הגנרציה נועד לספק גיבוי חשמל לאתרי סלולר קריטיים בערים חיפה, כרמיאל, נהריה וצפת למשך 12 שעות במקרה של הפסקת חשמל. האתרים הקריטיים יוגדרו על ידי המשרד.
המשרד הודיע כי הוא מתכוון להקצות 10 מיליון שקלים לכל חברה סלולרית עבור הפרויקט, שכן נטען כי למשרד יש הרשאה למימון של עד 90% מעלות הפרויקט. הכסף מיועד לרכישת מצברים, תחזוקה ועבודה לתקופה של 10 שנים. עם זאת, נראה כי הסכום שהוקצה אינו מספיק, והחברות מתכוונות להתנגד לכך.
בנוסף לכך, השימוע צפוי לכלול תיקון לרישיון של החברות הסלולריות, אשר יפרט את שמות האתרים הספציפיים שיידרשו לעמוד בדרישות הפרויקט. המשרד הקציב לפרויקט פרק זמן של 3 חודשים, כלומר הוא דורש שהפרויקט יושלם עד ה-30 ביוני. נראה כי החברות הסלולריות יתקשו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע.
















