משרד התקשורת הודיע היום על השלב הראשון בתוכנית לשיפור הקליטה הסלולרית ביהודה ושומרון. לדברי המשרד אמש נפגשו שר התקשורת שלמה קרעי ומנכ"לית משרדו ענבל משש, עם עשרות ראשי רשויות ביהודה ושומרון ונציגי מועצת יש״ע והציגו תוכנית מקיפה להגברת הקליטה הסלולרית ביהודה ושומרון בתקציב של 50 מיליון שקלים. המשרד הודיע כי קמ״ט תקשורת דודו כהן במנהל האזרחי מיפה כ-70 נקודות הדרושות לכיסוי השטח כולו, מתוכן כ-20 נקודות קריטיות לפעימה הראשונה להצבת אנטנות סלולר באופן מיידי, בדגש על נתיבי תנועה שבהן התקשורת הסלולרית הינה צורך בטחוני.
בהודעה של המשרד לא נמסר כיצד האתרים יוקמו וכיצד יתנהל התהליך לתפיסת השטחים שעליהם אמורים לקום האתרים. בעבר המשרד שקל להוציא מכרז לקבלן פרטי שיקים את האתר מבחינת תשתיות, וכך כל חברה סלולרית תוכל לעלות עליהם בתשלום דמי שכירות, ותציב את הציוד האקטיבי שלה. נזכיר שבמיקומים ביו"ש ישנה בעיית אבטחה קשה של האתרים והמשרד לא הסביר כיצד הפרויקט ימומש הלכה למעשה.
















