במשרד התקשורת שוקלים להקצות לחברות הסלולריות את התדרים שרכשו במסגרת המכרז לגלים מילימטריים בשנה שעברה. הקצאת התדרים לחברות תביא לכך שהן תידרשנה לשלם אגרות תדרים עבורם, ועל ידי כך תבינה כי עדיף להן להתחיל ולהשתמש בתדרים באופן מסחרי. הרעיון נשקל כחלק מניסיון לעודד את המפעילים להרחיב ולהשקיע ברשתות דור 5 (5G), וזאת ללא קשר לעבודת הצוות הבינמשרדי העוסק בגיבוש המלצות לקידום טכנולוגיית ה-5G, אשר אמור להגיש את המלצותיו בקרוב.
נזכיר כי החברות ביקשו בשנה שעברה לדחות את מכרז הגלים המילימטריים בטענה שאינן זקוקות לתדרים ולא יהיה להן שימוש בהם בשנתיים הקרובות. המשרד לא הסכים לדחייה במכרז והוציא אותו לפועל בחודש יולי שעבר, אך במקביל, כדי לסייע לחברות, הסכים כי התדרים לא יוקצו להן באופן מיידי, וכך הן לא תידרשנה לשלם אגרות תדרים. אגרות התדרים עבור הגלים המילימטריים אינן גבוהות, אך המשרד הסכים להיענות לבקשת החברות בכל זאת.
מכרז הגלים המילימטריים מחודש יולי שעבר הסתיים בסיבוב הראשון, כאשר כל חברה זכתה ב-8 פסי תדרים מתוך 25 פסי התדרים שהוצעו במכרז. המכרז הסתיים מיד עם תחילתו, כאשר כל חברה הציעה את ההצעה הראשונה שלה, ובכך הגיע המכרז לסיומו. התוצאות הרשמיות של המכרז הועברו לחברות, וכל חברה שילמה 4.160 מיליון שקלים עבור הרצועה שבה זכתה.
בפועל, החברות אכן לא ביקשו את התדרים, ולא נראה שכרגע הן מתכוונות להשתמש בהם, מלבד לשימושים פנימיים לצורך ניסויים. אולם, במשרד התקשורת דווקא אינם אוהבים את הרעיון של המשך החזקת התדרים ברשותם לאורך זמן, ולכן שוקלים להקצותם לחברות למרות שאינן מעוניינות בכך. מבחינת המשרד, המשך אחזקת התדרים ברשותו, למרות שהם שייכים לחברות ולאחר שכבר התקיים מכרז, מהווה מצב בלתי רצוי.
















