עבודת הצוות הבין-משרדי לקידום הדור החמישי מגיעה לישורת האחרונה, ועל פי המסתמן ניכר קושי להגיע להסכמה על מספר נושאים הקשורים כולם בצורך במציאת פתרונות תקציביים. אחד הנושאים עליהם דיווחנו https://zmanavir.co.il/cellular/24301/ הוא התנגדותו של האוצר להפחתה באגרות התדרים ולמודל שהוצע, שבו תהיה זיקה בין הפחתת האגרות לבין ההשקעות. כעת נודע ל"זמן אוויר" כי ישנה המלצה נוספת העומדת על הפרק, והיא תמרוץ רשויות מקומיות שיעודדו פריסה של אתרים סלולריים בתחומן, אך גם לכך מתנגד האוצר.
בכיר במשרד התקשורת אמר כי ההמלצות יאושרו בצוות, ואם לא תהיה ברירה, הם ייצאו למאבק מול האוצר. "המטרה שלנו היא לקדם ולעודד פריסה של 5G, ואם האוצר אינו מוכן לסייע לנו, נאבק בכך", הוסיף.
הצוות הבין-משרדי הוקם בשנה שעברה כהחלטת ממשלה, ולכן להמלצותיו יש משקל רב. מנגד, האוצר, על רקע המצוקה התקציבית, אינו מוכן לקדם את הנושא בעת הזו.
נזכיר כי משרד התקשורת הכריז שהשנה יושם דגש חזק על קידום הסלולר, ואף קבע כי ישראל תתקדם בדירוג העולמי למקום ה-55 מהמקום ה-65 במהירות הגלישה, שבו היא מדשדשת כיום. ללא הרחבה משמעותית של מספר האתרים הסלולריים, המשתמשים פשוט לא יוכלו לקבל נגישות ל-5G, ומכאן נובע הקושי להתקדם במעלה סולם המהירות.
















