חברת סאני תקשורת סלולרית, המשמשת כמפיצה הרשמית של מוצרי סמסונג בישראל, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2024. הדוחות חושפים את ההצלחה שבאה בעקבות הדגם האחרון שהושק הגלקסי S24.
ההכנסות של סאני זינקו ב-34.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיעו לשיא של 323.6 מיליון שקל. הקטליזטור המרכזי לצמיחה היה כאמור הביקוש העז לדגם האחרון.
הרווח הגולמי עלה ב-14.7% ל-38.7 מיליון שקל, אם כי שיעורו מתוך ההכנסות נשחק קלות ל-12%. שחיקה זו מיוחסת בעיקר לשינוי בתמהיל המכירות.
ברמת הרווח התפעולי, סאני הציגה עלייה נאה של 20%, לרמה של 20.7 מיליון שקל.
אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת: "החברה הצליחה במהלך הרבעון להגיע לרף הכנסות של כ-324 מיליון שקל גידול של כמעט 35% וגידול של כ 85% ברווח הנקי בעיקר הודות להשקה מוצלחת של מכשיר הדגל של סמסונג שאומץ בהתלהבות ע"י הצרכנים ותמחור אגרסיבי שמתאים לתקופת אי-הודאות בשוק הישראלי. בצל האי-ודאות הכלכלית הגלובלית, התנודתיות בשער הדולר, סביבת ריבית גבוהה, סביבה מאתגרת בשוק הישראלי, ושינויים בסביבה העסקית של שוק מוצרי הצריכה הטכנולוגיים, סאני תקשורת ממשיכה למקד את מאמציה בשמירה על היקף מכירות גבוה והצטיינות תפעולית, על מנת למתן את ההשפעות המאקרו-כלכליות, ייקור התשומות והמימון. סאני תמשיך להציע ללקוחותיה את השירות הטוב והמקצועי ביותר כערך ליבה בפעילות החברה".
אחד הגורמים שסייעו לזינוק ברווחי החברה היה המהפך בסעיף המימון. בעוד שברבעון המקביל אשתקד רשמה הוצאות מימון של 4 מיליון שקל, הרבעון הנוכחי הניב הכנסות מימון של 3.1 מיליון שקל, הודות להפרשי שער חיוביים ולרווחי ניירות ערך.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של סאני האמיר ב-85.6% והגיע ל-18.8 מיליון שקל.
כמו כן, החברה ציינה את המלחמה כגורם סיכון מהותי. "חוסר הוודאות סביב התפתחות המלחמה הוא גבוה, ואיננו יכולים לחזות את מלוא ההשלכות העתידיות על עסקי החברה", ציינו בחברה.
















