ועד עובדי פלאפון, כידוע, מגלה מעורבות פעילה בכל הקשור לפיתוח תשתיות הסלולר בישראל. הוועד, בראשות יחיאל שמן, אף הכין תוכנית מפורטת לקידום הדור החמישי והציג אותה בפני הצוות הבין-משרדי העוסק בכך בימים אלה. בתחילת השבוע הכין הוועד סרטון, https://youtu.be/7xAA-OgrZu0 שהופץ בשלב זה בצורה מצומצמת, אך סביר להניח שיופץ בהרחבה. בסרטון מתואר המשבר בתחום תשתיות הסלולר, וכן מוצגות הצעות לפתרון הבעיה.
יש לציין כי הסרטון משתדל לזעזע את הצופים. הוא נפתח בהשלכות הפגיעה בתשתיות הסלולר במלחמת "חרבות ברזל" ומסביר מדוע שיתוף פעולה בין החברות הסלולריות בהקמת אתרים משותפים מהווה סיכון, שכן הדבר עשוי להביא לפגיעה כוללת בתשתיות הסלולר.
בהמשך, מתמקד הסרטון בניסיון לשכנע מדוע כניסת חברת החשמל לשוק תשתיות הסלולר (עדיין לא ברור באיזו מתכונת) היא אירוע שיפגע בתחרות. זאת, בין היתר, משום שמונופול חברת החשמל הגירעוני ישית את הפסדיו על הצרכנים, ומונופול מעצם הגדרתו אינו יכול לקדם תחרות.
בסרטון מציע הוועד לקדם את תשתיות הסלולר באמצעות הפחתת אגרות תדרים ומתן תמריצים לחברות הסלולריות להקים אתרים על מבני ציבור, תוך הגדרת האתרים כתשתית תקשורת לאומית. הרעיון הוא שבמידה ושני הדברים הללו יתרחשו במקביל, המדינה תרוויח פעמיים: ראשית, היא תרוויח מקידום תשתיות הסלולר, שכן ייבנו יותר אתרים, מה שמהווה אינטרס של המדינה. שנית, היא תחזיר את ההשקעה מהתשלומים שישלמו החברות הסלולריות עבור השימוש במבני ציבור לצורך הקמת האתרים.
הצעה נוספת של ועד העובדים של פלאפון היא לקדם קרן תמרוץ להשקעות בתחום הסלולר, שבה יהיו שותפות הן החברות והן המדינה.
















