גורמים במשרד התקשורת מסרו כי המשרד העלה בפני אנשי החשב הכללי במשרד האוצר סוגיות אשר לדעתו עלולות להיות בעייתיות מבחינת שוק התקשורת, אם מכרז הסלולר של החשכ"ל ייצא כפי שהוא מתוכנן. זאת, על רקע פניות שהתקבלו ממספר חברות סלולריות אשר ביקשו ממשרד התקשורת להתערב במכרז. עם זאת, המשרד הבטיח לשמור על גישה מקצועית בשיח שיתנהל בין שני המשרדים.
הדיון מתמקד בשאלה האם כוחו של החשכ"ל, באמצעות המכרז, מאפשר לו לכפות מחיר לא כלכלי ונמוך מהממוצע בשוק. מדובר בסוגיה רגישה ביותר, שכן מצד אחד, החשכ"ל שואף להשיג את המחירים הנמוכים ביותר האפשריים עבור עובדי המדינה. אך מצד שני, הכוח והעוצמה שבידיו עלולים להוביל, דרך המכרז, למחירים הנמוכים מהממוצע בשוק ובכך להשפיע על השוק כולו.
נזכיר שחלקים במכרז מחייבים חבילות סלולר בהיקפים גדולים מאוד במחירים קבועים שייתכן שהם מתחת לעלותם.
בקרב החברות הסלולריות שוררת תחושה כי יחולו שינויים במכרז וכי טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא. מכל מקום, הן משוכנעות שהמכרז לא ייצא לפועל במתכונתו הנוכחית. הגורמים במשרד התקשורת ציינו כי מתנהל שיח חיובי מול החשכ"ל, וכי הם היו מעדיפים שלא להרחיב את היריעה בנושא, בפרט לאור העובדה שמדובר בסמכותו הבלעדית של החשב הכללי.
















