החברות סלקום ופלאפון יוכלו להקים אתרים בתחום ה-800 מגה-הרץ החל מה – 31 במרץ 2025. הודעה על כך פורסמה במכתב שיועד למשטרה, שבו הודיע משרד התקשורת כי עליה לפנות את הרשת שבה היא משתמשת כיום בתחום ה-850 מגה-הרץ עד סוף שנת 2025.
התחלת הקמת האתרים בסלקום ובפלאפון בתחום ה-800 מגה-הרץ משמעותה שרשת המשטרה לכאורה עלולה לסבול מהפרעות. למרות זאת, הוחלט במשרד התקשורת ללכת על המהלך בשל ההכרח להאיץ את פינוי התדרים של המשטרה, כחלק מהסדרה עולמית של תחומי תדרים באזור שאליו ישראל משתייכת על פי ארגון ה-ITU. נדגיש כי מדובר בהקמה בלבד ולא בהפעלה אקטיבית כך שהסיכוי לפעולה מקבילה בתחומי תדרים סמוכים נמוכה מאוד, וממילא דורשת תיאום מורכב שהמשטרה טוענת שהיא אינה יכולה לעשות. משטרת ישראל גם הציגה עבודה שבה היא טוענת שלא ניתן יהיה לעבוד במקביל.
ללא הקצאת התדרים בתחום ה – 800 מגה הרץ, שתי החברות פלאפון וסלקום עשויות להיקלע למצוקת תדרים ולעומס כבד על הרשתות. מכאן נובעת גם ההבנה של המשרד שהמהלך של בניית האתרים ב-800 מגה-הרץ יחל במקביל למהלכי המשטרה לסגור את הרשת הישנה ולעבור לרשת בתחום ה-400 מגה-הרץ.
נסביר כי פלאפון וסלקום חייבות את ה – 800 מגה הרץ היות ורשתות ה – 700 מגה הרץ נסתמות והן נדרשו להסתדר עם 5 מגה בלבד ב – 850 מגה הרץ. ה -800 הוא קריטי לפיכך הן לכיסוי והן ל – 5G כי בישראל בעיית המחסור באתרים מאוד מקשה על הכיסוי, ובמיוחד כשגם הקיבול רק הולך וגובר. על רגל אחת נסביר כי בעיית ההסתרות בשל הבנייה הגבוהה יוצרת חסימות ולכן התדרים הנמוכים חיוניים לשתי החברות.
כפי שכבר צוין בעבר, ככל הנראה פיקוד העורף, אשר סגר את הרשת שלו 'ברק כתום' ופתח אותה מחדש בעקבות המלחמה, יפעל במקביל עם המשטרה על אותה רשת. זאת במטרה להקים רשת אחת משותפת לשני הגופים, לחסוך במשאבים וליעל את השימוש במקורות תקציביים.
בהקשר זה, גורמים רבים ממתינים להחלטה האם להיענות לבקשת המשטרה להקים רשת בפטור ממכרז עבור מוטורולה סולושנס, או לערוך מכרז כפי שסבורים גורמי מקצוע לא מעטים. נודע לזמן אוויר כי המשטרה ביקשה שנתיים להיערכות למכרז ולהקמת הרשת, אך משרד התקשורת מתנגד לכך. כאמור, המשרד חייב את המשטרה לפנות את התדרים, ובמקביל הודיע לה שתתכונן למצב שבו פלאפון וסלקום יקימו אתרים חדשים בתחום שעשוי להפריע לה, ולכן עליה להזדרז.
















