משרד התקשורת צפוי להשיב בקרוב בשלילה לבקשת החברות הסלולריות לדחות שוב את התשלום עבור דמי הרישיון במסגרת מכרז הגלים המילימטריים. המשמעות היא שעד ה-1 ביולי הקרוב, החברות הזוכות במכרז יידרשו לשלם 4 מיליון שקלים, ובמקביל להתחיל לשלם עבורם אגרות.
לאחרונה כתבנו על כך שהמשרד שוקל להקצות את התדרים המיועדים לגלים מילימטריים, אך החברות טרם קיבלו את ההודעה באופן רשמי. כעת מסתמן שהחברות יקבלו את ההודעה בקרוב, ולמרות שמדובר בסכום יחסית לא גדול, במצבן הנוכחי זהו סכום משמעותי.
תחומי התדרים של הגלים המילימטריים ב-24 ג'יגה-הרץ הם בעלי קיבולת עצומה, אך לטווחים קצרים מאוד יחסית, מה שמחייב שימוש באזורים צפופים עם תנועה גדולה (רחובות סואנים, מרכזי מסחר, איצטדיונים וכו'). בארצות הברית השימוש בהם מסיבי מאוד, אך בישראל המפעילים חוזרים וטוענים שאין להם צורך בתדרים הללו בשלב הנוכחי. החברות גם טוענות שאין ציוד קצה מתאים, אך בשל העובדה שבארה"ב הטכנולוגיה כבר עובדת, הטענה בעניין לא מחזיקה מים.
במשרד התקשורת מסתכלים על הנושא בעין ביקורתית יותר, וסבורים שעל רקע מצוקת התדרים של החברות והעומס הקיים עליהן, כדאי שהחברות יתחילו להשתמש בתדרים. זאת כחלק מהסתכלות רחבה יותר על מצב רשתות הסלולר, על הקדמה הטכנולוגית ועל הרצון לשפר את מהירויות הגלישה ברמה הלאומית. זוהי הסיבה המובילה את המשרד להחליט שאין סיבה לחכות, ויש להקצות את התדרים לחברות בהתאם ללוח הזמנים שקבע.

















פשוט בדיחה החברות האלה, זה כסף קטן בשבילן אבל ממחיות לבכות על כל דבר
מה הקשר למצוקת התדרים הסלולארים? תדרי הגלים המילימטרים נועדו לתמסורת ולא לשידור סלולרי.