חברות סלולריות פנו למשרד התקשורת והציגו תכתובות מאפל וסמסונג, המודיעות כי בשלב הנוכחי אין בכוונתן לתמוך בגלים מילימטריים במכשירי הסלולר שהן מוכרות לאזור EMEA – אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. מטרת הפניות הייתה להראות למשרד כי אין טעם לחייב את החברות פרטנר והוט מובייל (PHI), סלקום ופלאפון לשלם דמי רישיון בסכום של 4 מיליון שקלים עד ה-1 ביולי. בשבוע שעבר פרסמנו https://zmanavir.co.il/cellular/24780/ כי המשרד צפוי לדחות את בקשת הדחייה של החברות, אולם עד כה המשרד לא שלח הודעת דחייה רשמית, אלא רק הצהיר על כך.
החברות מנסות להוכיח למשרד כי בקשת הדחייה מעוגנת במציאות, כלומר, אין ציוד קצה התומך בגלים המילימטריים, ולפיכך לא יהיה זה יעיל אם המשרד יחייב אותן להשתמש בהם. הגלים המילימטריים נועדו להרחבה משמעותית של הקיבולת בטווחים קצרים מאוד ובאזורים צפופים והומי אדם ברשת ה-5G. בארצות הברית אפל וסמסונג תומכות בתדרים אלו, אך כאמור, בשלב זה אין בכוונתן להתרחב מעבר לארצות הברית.
חשוב לציין כי ההחלטה המסתמנת של משרד התקשורת לחייב את החברות לשלם את דמי הרישיון מגיעה לאחר שהמשרד עצמו דחה בעבר את התשלום מאותה סיבה בדיוק – הבנה כי אין שימוש לתדר. כעת, ככל הנראה, המשרד סבור שיהיה שימוש לתדר אם החברות ישלמו עבורו, מה שלמעשה יניע אותן לפעול. מכאן נובעת תגובת החברות, שהציגו את עמדות אפל וסמסונג. יהיה מעניין לראות כיצד יפעל המשרד כעת, והאם בכל זאת יחייב את החברות לשלם.
















