משרד התקשורת דוחה באופן רשמי את בקשת חלק מהחברות הסלולריות לדחייה נוספת בתשלום דמי הרישיון על מכרז הגלים המילימטריים. המשרד דחה את טענת החברות שהסבירו שסמסונג ואפל לא מתכוונות לייצר מכשירי סלולר התומכים בתחומי התדר של הגלים המילימטריים לאזור EMEA בשלב זה, לעומת ארה"ב ששם הרשתות הסלולריות משתמשות באופן יותר נמרץ בגלים מילימטריים. המשרד סבור שיש ציוד קצה של יצרנים נוספים שיתמכו בתדר ושהחברות כבר ימצאו את הדרך להתמודד עם הסוגיה. בכך למעשה משית המשרד על החברות עלות של 4 מיליון שקלים (לכל רשת) שיהיו חייבות לשלם עד סוף החודש.
כפי שחשפנו, התשובה השלילית לדחייה בתשלום כבר הייתה רשומה על הקיר, בעיקר מפני שבמשרד התקשורת התחושה היא שחייבים לייצר שיפור בקצב הגלישה בסלולר ולקדם את מצב התשתיות הסלולריות בהשוואות בינלאומיות. המשרד הכריז שהשנה היא שנת הסלולר ולכן דחייה נוספת בהקצאת תדרים, למרות טענות החברות, סותרת את הרוח הכללית שהמשרד מנסה לקדם.
















