חבר הכנסת אברהם בצלאל, יושב-ראש הוועדה המיוחדת לצמצום פערים חברתיים בפריפריה, ביקש לזמן דיון מיוחד בוועדת הכלכלה בנושא מצב תשתיות הסלולר בפריפריה. הסיבה לדיון היא שוועדת הכלכלה מפקחת על משרד התקשורת בעוד שהוועדה שבראשה עומד בצלאל לא.
תחת הכותרת "העמדת מבני ציבור ונכסי מדינה לטובת הקמת אנטנות סלולריות בתשלום אחיד" אמור מחר להתקיים הדיון שבצלאל יזם במטרה להעמיד מבני ציבור ונכסי מדינה לטובת הקמת אנטנות סלולריות בתשלום אחיד. לדבריו הרעיון העומד מאחורי הצעה זו הוא לנצל את מבני הציבור ונכסי המדינה הקיימים לצורך התקנת אנטנות סלולריות, ובכך להבטיח פרישה רחבה ואיכותית של רשתות התקשורת ברחבי הארץ, תוך שמירה על עלויות סבירות וצפויות.
נושא נוסף הוא "הכללת תכנון תשתיות סלולר בכל תכנון עירוני ושכונתי". לדבריו "בשנים האחרונות אנו עדים לקושי רב בהעמדת אנטנות סלולאריות באזורים בנויים, אי לכך אנו מציעים להכניס הנחיה מחייבת לתכנון תשתיות סלולר כחלק בלתי נפרד מכל תכנון עירוני ושכונתי חדש. תכנון נכון של תשתיות הסלולר כבר בשלבי התכנון הראשוניים של כל עיר ושכונה חדשה יבטיח קיום של שירותי תקשורת איכותיים וזמינים לתושבים, ובכך יתרום לשיפור איכות החיים, החינוך, הבריאות והביטחון".
בישיבה צפוי להשתתף שר התקשורת שלמה קרעי ומנכ"לית המשרד ענבל משש. הם צפויים להתייחס לסוגיות שעל הפרק וזאת על רקע עבודת הצוות הבינמשרדי שעוסק בתשתיות הסלולר והעלה רעיונות דומים לאלה שבצלאל העלה. אגב האחרון אומר שהוא שוקל להגיש הצעת חוק בעניין במידה והנושא לא יוסדר.
















