נתוני הניידות בסלולר בחצי השנה האחרונה מצביעים על מגמה בולטת אחת: ירידה רצופה בהיקף הניודים. למעט חודש אחד (מאי), שבו כנראה התרחש מעבר של לקוח עסקי גדול, מאז ינואר גרף הניודים נמצא במגמה ברורה כלפי מטה.
מהנתונים החצי-שנתיים ניתן לראות בבירור כי הניודים של החברות מעידים שהתחרות ביניהן מובלת בעיקר על ידי משווקים, מה שמכניס את החברות לדילמת אסיר. בשיחות סגורות, בכירים בחברות אומרים כי היו שמחים מאוד אילו משרד התקשורת היה מגביל את המשווקים, היות והשוק האמיתי הוא כשליש בערך. כלומר, אם היקף הניודים החצי-שנתיים עמד על 750 אלף, אזי כחצי מיליון ניודים מגיעים ממשווקים היושבים על הלקוחות ומציעים להם לעבור מחברה לחברה בתמורה לחיסכון חודשי של כמה שקלים.
הבעיה הגדולה היא שאף אחת מהחברות אינה מעזה להפסיק את העבודה עם המשווקים, היות שאלה הצליחו ליצור מצב שבו כולם תלויים בהם. המפעילים חוששים להפסיק לעבוד איתם כי זה אומר איבוד של כמה אלפי לקוחות שהמתחרים ממילא תוקפים, אך המפעיל שהפסיק לעבוד עם המשווק אינו יכול לכוון אל הלקוחות של המפעיל שלקח ממנו לקוחות.
גורם בשוק אמר שהועלו הצעות למשרד התקשורת להגביל את הניודים, היות שהם אינם מייצרים שום ערך ואינם מהווים עדות לתחרות אמיתית. הוא ציין כי החברות היו שמחות אילו ניתן היה להגביל את הניודים, ואת הכסף שהיה נחסך היו מעבירים להשקעות ברשת.
מנתוני הניידות החצי-שנתיים עולה כי בינואר מספר הניודים בשוק הסתכם ב-141 אלף, בפברואר ב-126 אלף, במרץ 126 אלף, באפריל 108 אלף, במאי 133 אלף וביוני 113 אלף. סך כל הניודים עמד על 750 אלף.
החברה שסיימה את התקופה עם הניוד החיובי הגבוה ביותר היא 019 מובייל עם 5,800 מתניידים, ועם מספר דומה גם WECOM. רמי לוי סיים עם 4,500 מתניידים בחצי שנה. כלומר, מדובר במספרים זניחים המראים שהשחקניות הגדולות פשוט מחליפות ביניהן את הלקוחות, ופעם מאבדות קצת יותר ופעם קצת פחות, אך בגדול השוק נותר יציב.
מבין הגדולות, פרטנר איבדה בחצי השנה 7,340 לקוחות, אחריה הוט מובייל עם קרוב ל-5,000, וסלקום וגולן יחד במאזן חיובי של 300 לקוחות בלבד. במילים אחרות, מדובר בהרבה "אוויר חם" שמייצרים המשווקים מבלי שהמפעילים יוכלו לעשות משהו בנדון.
















