חברת חשמל הציעה למשרד התקשורת לבצע את פרויקט העיבוי האנרגטי עבור חברות הסלולר, אך נדחתה על ידי המשרד, כך נודע לזמן אוויר. ההערכה היא שהסירוב של המשרד לאפשר לחח"י לבצע את הפרויקט יצר מתיחות קלה בין מנכ"ל חח"י, מאיר שפיגלר, לבין שר התקשורת, שלמה קרעי. בחח"י קיוו שהפרויקט יגיע אליהם ויהיה קל ליישום ולביצוע מהיר, שכן הם אלה המספקים את החשמל לאתרים הסלולריים שאותם המשרד רוצה לגבות ל-12 שעות ויותר בצפון.
לכאורה, זה נשמע סביר והגיוני שחח"י תעשה זאת, אך במשרד התקשורת הבינו מהר מאוד שמתן יד חופשית לחברות לנהל את האירוע יהיה הרבה יותר נכון וכלכלי, ולכן דחו את ההצעה של חח"י. אמש הגיעה מנכ"לית משרד התקשורת, ענבל משש, יחד עם הצוות המקצועי ובכירי חברות סלקום, PHI ופלאפון לסיור באתרי הסלולר של החברות במטרופולין חיפה, ועמדה מקרוב על התקדמות ביצוע העיבוי האנרגטי לאתרי הסלולר ועמידה בלוחות הזמנים.
בשיחה עם החברות הדגישה מנכ"לית המשרד כי מדיניות השר היא להמשיך ליזום ולקדם פתרונות לחירום, והביעה את הערכתה לחברות הסלולר על שנרתמו לעבודה סביב השעון כדי להבטיח רציפות תפקודית ועמידה בלוחות הזמנים שנקבעו. עוד הוסיפה כי בימים הקרובים יורחב הגיבוי לאזורים נוספים לפי תרחישי הייחוס והתקציב שהוקצה למשרד.
משרד התקשורת הקצה תקציב כולל של 40 מיליון שקלים לטובת עיבוי אנרגטי למטרופולין חיפה, וצפי סיום העבודה הוא בחודש יולי. מתוך התקציב הזה, 28 מיליון שקל נצבעו בהתאם לעבודות שהחברות הודיעו שיוכלו להשלים עד סוף החודש. 12 מיליון שקל יוקצו בסיבוב נוסף לצפון, ו-3 מיליון שקלים שהוקצו במסגרת פרויקט תקומה מיועדים לתקצוב פרויקט דומה בעוטף עזה.
החברות דיווחו אתמול על מורכבות העבודה ועל כך שהן עושות את כל המאמצים לעמוד בלוחות הזמנים, וכי ישנם משלוחים של מצברי ליתיום העושים את דרכם לארץ בימים אלה.
















