הכנסת אישרה אתמול בערב תיקון חקיקה שמבטל את הרפורמה בטלפונים הכשרים שהעביר שר התקשורת לשעבר יועז הנדל. למרות ההסתייגויות של גורמי המקצוע במשרד המשפטים באוצר וברשות התחרות, שר התקשורת שלמה קרעי העביר את התיקון בקריאה שנייה ושלישית אתמול בערב כדי להימנע מגלישה לפגרת הכנסת.
הרפורמה של הנדל אפשרה ניידות מספרים בין מספרים כשרים, ואילו כעת החרדים ביטלו אותה באופן שמחזיר לשליטת הרבנים לא רק את הניידות, אלא גם את הסמכות לחסום קווי תוכן כרצונה, וזאת למעט הגבלות על שירותי חירום ומוקדי סיוע למיניהם. בגדול, המצב חזר לקדמותו ויש לציין שהדבר נעשה בניגוד לרצונם של חרדים רבים שהיו שמחים לוותר על ההגבלות אך לא יכולים לעשות זאת בשל הרצון לשמור על מוקד הכוח וכמובן ההכנסות שמתלוות לכך.
אחד הדברים הראשונים ששר התקשורת שלמה קרעי עשה כשנכנס לתפקידו היה ההכרזה על ביטול הרפורמה של הנדל, שהפך לדגל במאבק של הקואליציה. התיקון עבר ברוב של 60 נגד 53.
















