החברות הסלולריות בישראל הרחיבו לאחרונה את היקף פרויקט העיבוי האנרגטי של אתרי סלולר בצפון. הפרויקט, שנועד במקור להתמקד במרחב חיפה, צפוי כעת להתרחב לאזורים נוספים בצפון. בעקבות זאת, משרד התקשורת הסכים להאריך את משך הפרויקט עד סוף אוגוסט 2024 ולהגדיל את תקציבו מתוך המסגרת שהוקצתה.
מטרת הפרויקט היא להרחיב את שעות הפעילות של האתרים הסלולריים ללא חשמל מ-4 שעות ל-12 שעות, וזאת באמצעות הוספת מצברים לאתרים. הרחבה זו תשפר משמעותית את יכולת הרציפות התפקודית של רשתות הסלולר בעת הפסקות חשמל ממושכות או במצבי חירום.
תקציב הפרויקט, שעמד במקור על 40 מיליון שקלים, גדל כעת לכ-35 מיליון שקלים, לאחר שהחברות הודיעו תחילה על ניצול של 28 מיליון שקלים. יתרת הסכום תנוצל להרחבת הפרויקט לאזורים נוספים בצפון או בדרום הארץ. הפרויקט הנוכחי מתמקד בעיבוי האנרגטי של אתרים אסטרטגיים, שנבחרו בקפידה על ידי החברות הסלולריות בשיתוף עם גורמי הביטחון והחירום. פרויקט העיבוי האנרגטי משתלב במגמה של הגברת העמידות של תשתיות תקשורת בחירום.
















