תוצאות טובות לפרטנר ברבעון השני של השנה חרף המלחמה והשפעותיה. ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-752 מיליון שקל, גידול של כ-1% בהשוואה ל-747 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום הכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות ב-823 מיליון שקל, ירידה של כ-3% בהשוואה ל-850 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג החל מיוני 2023.
ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש"ג הסתכמו ב-612 מיליון שקל, ירידה של כ-1% בהשוואה ל-619 מיליון שקל ברבעון המקביל, שהושפע בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל.
הרווח התפעולי הסתכם ב-90 מיליון שקל, צמיחה של כ-11% בהשוואה ל-81 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזזה בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם הרווח התפעולי ב-176 מיליון שקל, צמיחה של כ-28% בהשוואה ל-138 מיליון שקל בחציון המקביל.
הרווח הנקי הסתכם ב-57 מיליון שקל, צמיחה של כ-6% בהשוואה ל-54 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם הרווח הנקי ב-112 מיליון שקל, צמיחה של כ-37% בהשוואה ל-82 מיליון שקל בחציון המקביל.
ה- EBITDA המתואם הסתכם ל-283 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בהשוואה ל-272 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם ה- EBITDA המתואם ל-564 מיליון שקל, צמיחה של כ-9% בהשוואה ל-517 מיליון שקל בחציון המקביל.
תזרים מזומנים חופשי מתואם הסתכם ב-69 מיליון שקל, ירידה של כ-4% בהשוואה ל-72 מיליון שקל ברבעון המקביל. כאן המקום גם להזכיר שהחברה הפחיתה את ההשקעות שלה ברבעון ב – 24.6% ל – 138 מיליון שקל בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. החברה צופה ירידה בהשקעות התזרימיות (CAPEX) בשנת 2024 לכ-550 מיליון שקל, לעומת 656 מיליון ש"ח ב-2023. זאת, בין היתר, עקב סיום שלב פריסת הסיבים האופטיים העצמאית למשקי הבית. כמו כן היא צופה ירידה של 5 מיליון שקל בחודש משירותי נדידה כתוצאה מהמלחמה ובהתאם לתמונת המצב מתחילת השנה.
חוב פיננסי נטו הסתכם ב-502 מיליון שקל, קיטון של כ-19% בהשוואה ל-617 מיליון שקל.
במגזר הנייח החברה ממשיכה לנצל את ההסכם מול בזק ומרחיבה את מצבת המנויים שלה שהסתכמה ב-404 אלף בסוף הרבעון, צמיחה של 15 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. מצבת מנויי אינטרנט הסתכמה ב-455 אלף בסוף הרבעון, עלייה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-89% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.
מצבת מנויי טלוויזיה הסתכמה ב-205 אלף בסוף הרבעון, ירידה של אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם. לאחרונה הודיעה החברה על עסקה לשדרוג משמעותי לשירות פרטנר TV, במסגרתו ישודרגו כלל הלקוחות לאפליקציה חדשה מבית סטינג, זאת כחלק מהסכם שחתמה החברה מול yes וטעון אישור רשות התחרות.
החברה רשמה ירידה של 8 אלפים מנויי סלולר ובסוף הרבעון מצבת המנויים הסתכמה בכ-2.629 מיליון (כ-93% מנויי פוסט-פייד), תוך שהיא מסבירה שמדובר בהחלטה להתמקד בחבילות ערך ובמלים אחרות החברה הפסיקה למכור במחירים מוזלים.
הכנסה חודשית ממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-42 שקל, שינוי של 1 שקל בהשוואה ל-43 שקל ברבעון המקביל, שהושפע מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. ללא נטרול קש"ג עמד ה-ARPU על 51 שקל, שינוי של 5 שקל בהשוואה ל-56 שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ממשיך במגמת ירידה והסתכם ל-4.7%, בהשוואה ל-6.1% ברבעון המקביל.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "אנחנו מאמינים בפשטות. השקעות מדויקות, לצד שיפור מתמשך באיכות השירות ללקוח, מובילים למצוינות תפעולית, ללקוחות מרוצים יותר ולצמיחה ברווחיות. ממשיכים להעביר את הלקוחות שלנו לרשת הסלולר 5G הטובה בעולם ולתמוך בחברה הישראלית, בלקוחותינו המפונים ובכוחות הביטחון".
















