לירן לובלין מנהל מחלקת מחקר ב – IBI, פרטנר מביע אופטימיות בעקבות תוצאות פרטנר לרבעון השני וקובע "הרבעון השני כבר נראה יותר לעומת תחילת השנה ובכל הקשור לפעילות הסלולר שהיא ליבת העסק יש הרבה מאוד נקודות חיוביות. אנחנו שומרים על מחיר יעד של 21 שקל למניה הגוזר אפסייד של 24.4% והמלצת תשואת יתר למניה".
לדברי לובלין "שורת ההכנסות היתה נמוכה מהתחזית שלנו בעיקר בגזרת מכירות ציוד קצה אך בכל הקשור לפעילות הסלולר המספרים נראו טוב ובהתאם לצפי המוקדם. נזכיר כי מדובר ברבעון ראשון ללא הכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל עבור שימוש ברשת הסלולר (כ-8 מ' שקל ברבעון). הנושאים החשוב בדו"ח הם השיפור בתזרים המזומנים לאחר שני רבעונים של תזרים שלילי והעליה שנרשמה במחירי חבילות הסלולר".
בנוגע למגזר הסלולר הוא אומר "פרטנר איבדה 8,000 מנויים ברבעון כולם מנויי פוסט פייד. ההכנסה הממוצעת למשתמש בנטרול דמי הקישוריות עלתה בשקל אחד מול הרבעון הקודם (בנטרול ההשפעה של הוט על הרבעון הראשון העליה הייתה כשני שקלים), וירדה בשקל מול הרבעון המקביל (בנטרול הוט ללא שינוי) כאשר ביחס לרבעון קודם ההשפעה העיקרית היתה עליה במחירי החבילות ועליה בהכנסות משירותי נדידה ואלו נתונים חשובים להמשך השנה. נזכיר כי השפעת המלחמה אותה העריכה החברה בכ 5 מיליון שקל לכל חודש לחימה בתום הרבעון הקודם לחצה את שורת ההכנסות גם ברבעון השני. שיעור הנטישה היה נמוך מאוד ועמד על 4.7%".
"אחרי רבעון ראשון טוב מאוד, מכירות ציוד ירדו באופן משמעותי ברבעון השני ועמדו על 140 מיליון ₪ בשיעורי רווחיות גולמית של כ 11%".
במגזר הנייח הוא אומר "נרשמה עליה קלה בהיקפי המכירות הנשענת על העליה במספר מנויי הסיבים ועל ההסכם עם בזק. בסה"כ הכנסות ממכירת שירותים במגזר הקווי עמדו על 306 מיליון שקל וה-EBITDA של המגזר על 104 מיליון שקל. לסיבים של פרטנר מחוברים כ-404 אלף מנויים, עליה של 25 אלף מנויים מרבעון קודם מהם כ-112 מנויים על תשתיות שאינן פרטנר. סך התשלומים ברבעון הראשון של 2024 בגין הסכם ה-IRU עם בזק עמדו על 38 מיליון שקל והכבידו על התזרים כשבגין הפעימות שנכנסו לתוקף נדרשת החברה לשלם סכום של 35 מיליון שקל בהמשך השנה".
"בטלוויזיה, סך הלקוחות למועד הדו"ח ממשיך לרדת ועמד על 205,000 ירידה של 1,000 מול רבעון קודם, והצפי הוא להמשך ירידה גם בהמשך השנה.
בסה"כ דו"ח יציב של פרטנר, רווחיות שהשתפרה והתזרים החיובי הוא בשורה טובה".
"סך ההכנסות ברבעון עמדו על 823 מיליון שקל. נמוך מהצפי המוקדם שלנו (850 מיליון) כשמכירות ציוד ירדו באופן משמעותי ועמדו על 140 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ 11%. בצד ההוצאות נרשמה עליה קלה שמקורה בעיקר בהוצאות שיווק כשפרטנר מצליחה לשמור על מבנה הוצאות יציב שגוזר רווחיות תפעולית לרבעון של 11%, ההשקעות התזרימיות של פרטנר ברכוש קבוע עמדו ברבעון על 138 מיליון שקל והם צפויות להתכנס לקצב של 550 מיליון שקל. ברמה השנתית שורת הרווח הסתכמה ל- 57 מיליון שקל והתזרים החופשי לאחר תשלומי ריבית היה נקודת אור חיובית ועמד על 34 מ' שקל".
















