סלקום פרסמה ביום חמישי שעבר את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2024, והביצועים (רשמה רווח נקי של 55 מיליון שקל ותזרים מפעילות של 62 מיליון שקל, מה שמסמן רבעון מוצלח במיוחד) הביאו את מנהל מחלקת המחקר של IBI לירן לובלין להכריז כי "המחצית הראשונה של השנה היתה מוצלחת על אף הנסיבות, ולמעט פגיעה קלה ברואמינג ברבעון השלישי אנו סבורים כי גם המחצית השניה תהיה חיובית. לפיכך, אנו מעלים מעט את מחיר יעד ל- 20.5 שקל למניה ושומרים על המלצת תשואת יתר".
לגבי מגזר הסלולר לובלין קובע כי למרות ירידה קלה במספר הלקוחות בסלולר (7,000 לקוחות), החברה הצליחה להגדיל את ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) ל-37.6 שקל, עלייה של יותר משני שקלים. גורם מרכזי לעלייה זו היה הגידול בהכנסות משירותי נדידה, בעיקר בתקופת חג הפסח, לצד עלייה במכירות חבילות דור 5.
מכירות ציוד הקצה המשיכו להרשים עם הכנסות של 272 מיליון שקל ברבעון, תוצאה של פתיחת חנויות חדשות וההשקה המוצלחת של מכשירי סמסונג. סך ההכנסות ממכירת ציוד קצה הגיעו ל-329 מיליון שקל, המהווים 30% מסך הכנסות החברה ותרמו 58 מיליון שקל לרווח הגולמי.
במגזר הקווי הוא מסביר שסלקום הציגה צמיחה במכירות לפרטיים, אם כי זו קוזזה חלקית על ידי ירידה במכירות לשוק העסקי. ה-EBITDA של המגזר עלה ל-117 מיליון שקל. מספר לקוחות הטלוויזיה גדל ב-3,000 והגיע ל-269 אלף מנויים, בעוד שמספר הלקוחות המחוברים לסיבים של IBC עלה ב-15 אלף והגיע ל-295 אלף.
"בצד ההשקעות נרשמה ברבעון עליה לכ- 166 מיליון שקל. אנחנו עדיין ממדלים היקף השקעות שנתי גבוה מ-650 מיליון שקל ובמחצית השניה הקצב צפוי לעלות. ההשקעות נשענות על תזרים איתן שעמד על 62 מ' שקל ברבעון השני".
בפרק מסקנות והמלצות: "בסה"כ מדובר בדו"ח חזק מאוד של סלקום עם השפעות חיוביות של פעילות ציוד הקצה אבל ממש לא רק. פעילות הסלולר מציגה ברבעון ביצועים טובים מאוד שמשאירים אותנו אופטימיים לקראת המשך השנה. נציין שאמנם להכנסות הרואמינג היתה השפעה על ה-ARPU אבל בהחלט ניתן לומר שישנה עלייה מתמדת בבסיס ה-ARPU שמשפיעה באופן ישיר על השורה התחתונה.
במבט לעתיד הוא מעריך כי המחצית השנייה של השנה צפויה להיות חיובית, למעט פגיעה קלה ברואמינג ברבעון השלישי. בעקבות התוצאות החזקות, מחיר היעד למניית סלקום הועלה ל-20.5 שקל, המשקף אפסייד פוטנציאלי של כ-34% ממחיר המניה הנוכחי.
















