דרמה בשוק הטלקום העולמי: סמסונג במגעים לרכישת נכסים מחטיבת הסלולר של נוקיה, את רובם או את חלקם, כך מדווחת היום רשת בלומברג. לדברי הרשת מדובר בעסקה שמתרקמת בהיקף של 10 מיליארד דולר. מכיוון שעדיין לא התפרסמו הודעות רשמיות על העסקה, לא ניתן לדעת על איזה חלק מהפעילות הסלולרית של נוקיה מדובר, והאם כולה עומדת למכירה או רק חלקה. בנוקיה לפחות טוענים שמדובר רק על חלק מהפעילות.
המהלך הסנסציוני הוא אחת ממספר אפשרויות שסוכנות הידיעות דיווחה כי נוקיה שוקלת עבור היחידה, שנותרה מקור הכנסה מרכזי לחברה אך התקשתה לאחרונה עקב האטה בהוצאות המפעילים על ציוד לרשתות 5G.
בלומברג רמזה על קונים פוטנציאליים אחרים מלבד סמסונג, אם כי ציינה כי עסקה עם נוקיה תהיה עידוד לשחקנית הדרום קוריאנית, שהופכת למתחרה במגזר ה-RAN של 5G. העסקה עשויה להפוך את החברה הממוזגת ליותר גדולה מחברת אריקסון המובילה העולמית בייצור רשתות סלולריות.
נוקיה למרות היותה שחקן חשוב בצמרת היצרניות בעולם, ספגה בשנה האחרונה מהלומות קשות בשוק הסלולר עקב העובדה שמפעילים הקטינו השקעות בהרחבת רשתות, ובמקביל הוחלפה על ידי AT&T באריקסון בסוף שנה שעברה בעסקה של 14 מיליארד דולר.
בלומברג ציינה ירידה בעסקים בשוק הצפון אמריקאי המרכזי כגורם המשפיע על יחידת תשתיות הסלולר של נוקיה, במיוחד הפסד מול המתחרה אריקסון בחוזה משמעותי עם AT&T.
בעקבות הפרסומים נוקיה מסרה בתגובה: "נוקיה מוציאה הודעה זו לבורסה בתגובה לפעילות המסחר האחרונה במניותיה עקב שמועה בשוק. לנוקיה אין מה להודיע בקשר לספקולציות שפורסמו, ולא קיים פרויקט פנימי קשור. נוקיה מחויבת להצלחת עסקי הרשתות הניידות שלה, נכס אסטרטגי ביותר הן עבור נוקיה והן עבור לקוחותיה. העסק התקדם משמעותית השנה הן בהתאמת בסיס העלויות שלו תוך הגנה על מפת הדרכים של המוצרים והן בזכייה בעסקאות חדשות עם לקוחות חדשים והגדלת נתח השוק עם לקוחות קיימים. נוקיה מתמקדת בהבטחה שעסקי הרשתות הניידות ממוקמים כך שיוכלו לשרת את לקוחותיה בבניית הרשתות בעלות הביצועים הטובים ביותר, להשקיע בתיק המוצרים שלה וליצור ערך לבעלי המניות של נוקיה".
















