החברות הסלולריות מעלות הילוך במאבק מול משרדי התקשורת והממשלה בנושא אגרות התדרים ולזמן אוויר נודע כי הן שלחו מכתב למשרד התקשורת לראשונה באמצעות עו"ד נגה רובינשטיין, שזה אומר שהן נערכות לעתור לבג"ץ, כפי שחשפנו https://zmanavir.co.il/cellular/25700/.
בשבועות האחרונים החברות התלבטו רבות לגבי המכתב ולגבי המהלך בכלל, וזאת מפני שהן יודעות שמשרד התקשורת תומך עקרונית בעמדתן ומעוניין להפחית את האגרות כמה שניתן, והציע לא אחת להמיר את האגרות במחויבות להרחבת פריסת אתרים סלולריים נוספים.
במכתב, החברות מבקשות מהמשרד לבחון מחדש את מבנה תשלומי האגרות ובנוסף להמשיך את ההנחה על האגרות בשיעור של 28% כפי שהיא עד היום ועומדת להסתיים. הפנייה היום מלמדת שהחברות כבר מיצו כל דרך אפשרית כדי להניע את האוצר מכוונתו לבטל את ההנחה. זאת למרות ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' נתן הבטחה לשר התקשורת שלמה קרעי שהוא מתכוון לבדוק את הסוגיה לעומק. עיקר ההתנגדות באוצר לביטול ההנחה היא באגף תקציבים.
במכתב החברות מזכירות שוב את העבודה הכלכלית שהכינו ואשר לפיה האגרות בישראל גבוהות בעשרות אחוזים מהאגרות בעולם, וכי הן מהוות תמריץ שלילי להשקעות.
















