"באירופה ובישראל יש הרבה יותר מפעילים ממה שצריך. בארה"ב יש 3 מפעילים ואני שם בצד את DISH שמאבדת יותר משמגייסת. באירופה יש עשרות מפעילים עם הכנסה ממוצעת מאד נמוכה למנוי (ARPU)", כך אומר יוסי כהן, מנכ"ל אריקסון צפון אמריקה שמתארח בפודקאסט "עושים תקשורת בזמן אוויר" https://open.spotify.com/episode/0HEL0jPmHPHjDML9YMiwMt?si=6rzodhx1SraXYP5LXRX-HA.
בשיחת עומק הוא מפרט על הקשיים של התעשייה, ועל ההבדלים בין אירופה לישראל. לדברי כהן מתייחסים לסלולר כאל צינור טיפש וזו בעיה מפני שבהשוואה לתעשיות תשתית אחרות כמו מים או חשמל, כשאתה צורך יותר אתה משלם יותר, ובסלולר לא. אתה לא מוגבל. הוא דיבר על היתרונות של השוק האמריקאי גם בהיבט היכולת של הדור החמישי להחליף חבילות כבלים, מה שנקרה FWA (Fixed Wireless Access).
לגבי עסקת AT&T מדובר על לקוח שהיה לו את הצורך הזה. טי מובייל וורייזיון הם רשתות חדשניות מאד ו – AT&T היה לה בעצם את הצורך לעשות צעד ולהתקדם והם הגיעו למסקנה שהם יכולים לעשות את זה בלי לשבור את הבנק והחליטו לעבור לספק אחד. ומכיוון שלא רצו להיות נעולים החליטו לעבור ל – Open Ran. אנחנו נכנסנו לזה באיחור כי חשבנו שהתקן לא מספיק טוב ומכיוון שיש לנו מתחרים סיניים חזקים ולכן לקח לנו זמן. אם אתה עובר ל – Open Ran אז אתה עובר לשם, אתה לא יכול לפתח אני שני הדברים יחד.

















בטח ברור בוא נצמצם את התחרות
זה טוב למפעילים
ונדפוק את הלקוחות. הם אוהבים את זה