משרד התקשורת עומד לפרסם שימוע ציבורי לקראת דרישה מהחברות הסלולריות לפרסם את תחזיות הכיסוי שלהן לציבור. מדובר במהלך שנדון בצוות התגובות של המשרד לדו"ח הביקורת של מבקר המדינה שפורסם לפני מספר חודשים ומצא פערים גדולים בין תחזיות החברות בנוגע להיקף הכיסוי הסלולרי שלהן לבין איכות הכיסוי בפועל.
המטרה בפרסום התחזיות של החברות היא להגביר את השקיפות ועל ידי כך להגביר את עניין המודעות לאיכות הכיסוי. בישראל בגלל מבנה השוק וריבוי השחקנים התחרות היא כמעט אך ורק על מחיר ופחות על איכות וחוויית לקוח.
הבעיה הזו כאמור השתקפה בדוח מבקר המדינה האחרון וכבר בשלב הבדיקה משרד התקשורת העלה את האפשרות לפרסם את תחזיות הכיסוי של החברות. נזכיר שהמשרד גם עשה צעד חשוב כשהקים אתר סלולרי שבו מופיעים כל האתרים הסלולריים בישראל לפי חברה, טכנולוגיה ועוד, וכעת הוא רוצה לעלות עוד שלב בנושא השקיפות ולפרסם את מפות תחזיות הכיסוי.
רק חשוב להזכיר שבנוסף, כפי שפרסמנו, אחת מהתוכניות שמקדם המשרד היא איתור חברה בינלאומית באמצעות מכרז, שתוכל לעשות בדיקות השוואתיות לגבי ביצועי הרשתות הסלולריות.
לצורך בדיקת עמידת חברות תשתית הסלולר בחובות הכיסוי הסלולרי כאמור, נדרשות החברות ברישיונותיהן לדווח למשרד התקשורת מדי שנה על תחזיותיהן (פרדיקציות) בנוגע להיקף הכיסוי הסלולרי. את התחזיות החברות נדרשות להציג בין השאר ברמת יישוב וכביש. התחזיות מבוססות, בין היתר, על מפות של שכבות גיאוגרפיות, על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על היקף האוכלוסייה ועל סף הקליטה הסלולרית. מבקר המדינה מצא כי בחינת הכיסוי על בסיס שיטת התחזיות אינה משקפת בהכרח את המצב בפועל, וזאת בשל שורה של גורמים: נתוני השכבות הגיאוגרפיות בכלי הפרדיקציה שאליהם מוזנים נתוני המידע של החברות מעודכנים בתדירות של עד שנתיים, ויש פערים בין נתונים אלה לבין מבנים שקיימים במציאות (למשל, שכונות חדשות); אלמנטים בבינוי המשפיעים על קליטה תוך-מבנית, כגון עובי קיר במרחבים מוגנים; הפרעות לתדרי רדיו בשל מגבירי סלולר פיראטיים; וציוד חוסם כגון מגבירי קול.
בתשובה לממצאים משרד התקשורת השיב כי הוא מקבל את התחזיות פעם בשנה, ובכוונתו לשקול את קבלת המידע בתכיפות גבוהה יותר, ואף לשקול להורות על פרסומן לציבור הרחב לתועלתו. המשרד ציין כי הפרדיקציות מאפשרות במידה מסוימת להסיק מסקנות בדבר חובות הכיסוי, וכי נוכח פערים שהתגלו על בסיס הפרדיקציות המשרד החל בביצוע הליכי פיקוח. משרד התקשורת השיב עוד כי בליבות הרשתות של חברות הסלולר קיים מידע על ביצוע הרשת, הכולל נתונים אשר למיטב ידיעתו, יכולים להוות אינדיקציה על כיסוי.
המבקר קבע כי "משרד התקשורת אינו דורש מחברות תשתית הסלולר לדווח לו על היקף הכיסוי הסלולרי בפועל, והוא מסתפק בדיווח הנשען על תחזיות של חברות תשתית הסלולר, שאינן משקפות את נתוני הקליטה הסלולרית בפועל בשל גורמים פיזיים, טכנולוגיים ודרך איסוף הנתונים".

















מה קרה להם במשרד התקשורת? פתאום "גילו את האמריקה"????
הכיסוי העלוב של הדור החמישי, שהיה כבר מזמן צריך להביא תביעות ענק נגד כל השקרניות
שלא לדבר על היעדר כיסוי מספק אפילו בדורות הקודמים
המפעילים שמים פס על הלקוחות אבל מבזבזים הון עתק על מסעות פרסום
הנוכלות נמשכת והמשרד האימפוטנטי הזה ממשיך לפגר