משרד התקשורת עומד לפרסם בקרוב את החלטתו בנושא העיצומים הכספיים על החברות הסלולריות בגין הפרות כיסוי. בחודש מרץ השנה, פנה המשרד לחברות הסלולריות פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט מובייל ווויקום והודיע על כוונתו להטיל עליהן עיצומים בסכום כולל של 8.7 מיליון שקלים. זאת עקב הפרת הוראות הרישיון המחייבות כיסוי סלולרי בדור 4 ב-95% משטח יישוב או תוואי כביש.
מדובר בהליך אכיפה תקדימי, שכן כוונת המשרד להטיל עיצומים כספיים מתבססת על דיווחים שהעבירו חברות הסלולר עצמן למשרד התקשורת בשנה שעברה. מדיווחים אלה עלה כי החברות אינן עומדות בחובות הרישיון באזורים שונים.
בין היישובים שבהם התגלו הפרות נמצאים יטבתה, צופר, מג'דל-שמס, דריג'את, דורות, אחיטוב, חצרים, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים. כמו כן, נמצאו הפרות אצל חלק מהחברות בכבישים 10, 227, 171, ו-999.
החברות הסלולריות טענו בתגובה כי בחלק מהכבישים לא ניתן להשלים פריסה היות שמדובר בשטחים צבאיים, או בכבישים שאסורים לתנועה ברוב ימות השבוע או שהגישה אליהם מותנית בהרשאה של צה"ל. ההערכה היא שטענות החברות נשמעו ונבדקו, אך ככל הנראה העיצומים יישארו על כנם, והשאלה היא רק האם הסכומים יוותרו ללא שינוי.
















