ד"ר ציון חדד הוא דמות יוצאת דופן בשוק הסלולר העולמי. תרומתו לתחום הסלולר בפיתוח טכנולוגיית ה-OFDMA (המשפרת דרמטית את ביצועי הרשתות בדור 4 ו-5) היא בעלת משמעות רחבה, אך נראה כי טרם זכה למלוא ההכרה הראויה לו. זאת, בין היתר, משום שסיפורו לא סופר בהרחבה ולא תועד כראוי למפעל חייו האדיר.
ד"ר חדד התארח בפודקאסט "עושים תקשורת בזמן אוויר" https://open.spotify.com/episode/4jcfG54vm1260gD0OmP2Qu?si=ded92fbca8df4599 ותיאר חלק קטן מעשייתו לאורך העשורים האחרונים דרך חברת ראנקום שאותה ייסד בעבר וכיום הוא כבר לא פעיל בה. היכרותו העמוקה עם הטכנולוגיה האלחוטית, שחלקה רשום על שמו, הופכת אותו למקור ידע נדיר על המגמות העולמיות בשוק. בנוסף, הוא מבין מה אינו עובד בדור החמישי ומה נדרש כדי לשפר זאת.
חדד טוען כי נייטרליות רשת, המונעת ממפעילים לספק שירותים ללקוחות המוכנים לשלם עבורם, פוגעת בתעשייה. תובנה נוספת שסיפק היא שבניגוד לדור הרביעי, שבו האפליקציות המתינו לטכנולוגיה, בדור החמישי המצב הפוך. הוא מסביר: "בדורות 2-3 ידעו לדבר ברוחב פס צר בקצבים נמוכים ולדחוס את המידע ככל האפשר, ואז כשהגיע דור 4, הכול כבר היה מוכן ועבד היטב. בדור החמישי זה הפוך – יש את רוחב הפס, אך האפליקציות עדיין מותאמות לדור 4. סביר להניח שאת הפירות נראה בדור 6, כשהאפליקציות באמת ידרשו רוחב פס משמעותי". הוא רומז שהתחום הבא שיתפתח יהיה המטאוורס, שכעת אינו מצליח אך עתיד להתממש.
בשיחה, חדד מרחיב גם על תחומי עיסוקו הנוכחיים, כגון דיוק של סנטימטרים בשירותי מיקום ושילוב סנסורים מסוגים שונים. מתאר כיצד ה – AI ישולב ברשתות הסלולר, השילוב בין הלוויינות לסלולר, ואיך שחקניות הענן הגדולות בעולם יכולות להשתלט על יצרניות הציוד.
















