משרד התקשורת מהדק את הפיקוח על חברות הסלולר ומחייב אותן להגיש שורה של דיווחים מפורטים באופן דיגיטלי בלבד החל מינואר 2025. כך עולה ממסמך רשמי שהפיץ המשרד היום לחברות התקשורת.
על פי התיקון החדש, כל הגופים המפוקחים יידרשו להגיש את דוחותיהם באמצעות מערכת דיווחים מקוונת, למעט דוחות ספציפיים הנוגעים לשירותים עסקיים ולמיפוי אתרי סלולר. המהלך נועד לייעל את הפיקוח ולשפר את יכולת המעקב של המשרד אחר פעילות החברות.
בין השינויים המרכזיים: הגדרה מחודשת של "מספר רדום", דרישות מפורטות יותר לדיווח על סוגי מכשירים בשימוש הציבור, ועדכון ההנחיות בנוגע לדיווח על כיסוי סלולרי. בנוסף, נוספה דרישה חדשה למיפוי מקיף של אתרי הסלולר בישראל, שתאפשר למשרד לפקח טוב יותר על תשתיות התקשורת הסלולרית.
הדרישות החדשות כוללות גם מעקב מדוקדק אחר איכות הכיסוי הסלולרי, כולל דיווח על עוצמת הקליטה באזורים שונים בארץ. חברות הסלולר יידרשו לדווח על הכיסוי בחלוקה לדורות השונים (3,4,5), תוך פירוט רמות הקליטה בכל אזור.
















