משרד התקשורת העניק היום (31.10.2024) רישיון לחברות הסלולריות פרטנר, סלקום פלאפון והוט מובייל, המאפשר להן להפעיל שירותי דור 5 בתדרי 26 גיגה-הרץ, בעקבות זכייתן במכרז הגלים המילימטריים. התיקון לרישיון, שנחתם על ידי המנהלת הכללית בפועל של משרד התקשורת, ענבל משש, ומנהל מינהל הנדסה, מימון שמילה, מציב דרישות ברורות בפני החברות.
על פי התיקון, החברות מחויבות להתחיל במתן שירותי דור 5 בתדרים החדשים בתוך 12 חודשים מיום הקצאת התדרים. במידה והחברות לא תעמודנה בלוח הזמנים הזה, הן עלולות לאבד את הזכות להשתמש בתדרים שהוקצו להן במכרז, ללא החזר כספי על דמי הרישיון ששילמו.
בנוסף, כל חברה נדרשת להגיש למשרד התקשורת תוכנית הנדסית מעודכנת לפחות 30 יום לפני תחילת מתן השירות. התוכנית צריכה לפרט כיצד בכוונת החברה לעמוד בדרישות השימוש בתדרים, בין אם באמצעות פריסת רשת עצמאית או באמצעות הסכם לשיתוף רשתות עם מפעילים אחרים.
תדרי 26 גיגה-הרץ נחשבים לתדרים גבוהים במיוחד המאפשרים מהירויות גלישה גבוהות מאוד ברשת דור 5, אך מחייבים פריסת תשתית צפופה יותר בשל טווח השידור המוגבל שלהם. החברות ביקשו מספר פעמים לדחות את השימוש בתדרים בטענה כי הן לא צריכות אותם. בהקשר הזה פרסמנו לאחרונה כי המגמה משתנית ומפעילים בעולם מתחילים להשתמש בתדרים https://zmanavir.co.il/cellular/26290/.
















