מפת הניידות בשוק הסלולר לאחר תקופת החגים מעידה כי הענף ממשיך להתנהל ללא שינויים משמעותיים בשיעורי הגיוסים והנטישות. בתחילת השנה, השקת טכנולוגיית ה-eSIM עוררה ציפיות רבות להגברת התחרות בשוק. אף שמדובר בצעד חיובי לטובת הצרכנים, השפעתו על התחרותיות בענף התבררה כזניחה.
שוק הסלולר הישראלי מתמודד עם משבר מתמשך, המתאפיין בהיעדר חדשנות ותמורות משמעותיות. נראה כי אף חברה אינה מציגה מהלך פורץ דרך שעשוי לעורר מחדש את השוק, ומלחמת חרבות ברזל משפיעה לשלילה על הרצון לצאת במהלכים חדשניים בתקופה זו. ברמות המחירים הנוכחיות, גם הצרכנים אינם ממהרים לנייד את מספריהם בין החברות השונות. למעט בעלי המניות המודאגים, נראה שכל השחקנים בשוק השלימו עם המצב הקיים, בציפייה להתאוששות בענף התיירות הנכנסת והיוצאת לאחר המלחמה.
נתוני הניידות לחודש החולף מראים:
* הוט מובייל הובילה עם תוספת של 1,900 לקוחות חדשים, חלקם כתוצאה מהסכם שיתוף הפעולה עם חברת אל על
* רמי לוי תקשורת גייסה כ-1,900 מצטרפים חדשים, בעיקר בזכות מבצעים ייעודיים למגזר החרדי בתקופת החגים
* 019 מובייל הוסיפה 1,000 לקוחות חדשים
* WECOM איבדה 400 לקוחות
* פרטנר רשמה ירידה מתונה של 800 לקוחות, תוך שמירה על מדיניות התמקדות בשימור לקוחות קיימים
* סלקום איבדה 2,700 לקוחות, בעיקר מגזרת גולן טלקום
* פלאפון איבדה 1,900 לקוחות
התחזית לעתיד תלויה במידה רבה בהתפתחויות הביטחוניות והכלכליות במשק. שיפור במצב הביטחוני והתאוששות בתיירות עשויים להביא לעלייה בהכנסות החברות מנדידה (רומינג) ולאפשר להן מרחב תמרון גדול יותר בתחרות על הלקוחות המקומיים.
















