משרד התקשורת פנה היום לחברות הסלולר בדרישה לקבל מידע מפורט על היקף המכשירים הפועלים ברשתות הדור השני והשלישי, כחלק מההיערכות לסגירת הרשתות הישנות בסוף 2025.
על פי החלטת שר התקשורת מיוני 2021, החברות הסלולריות נדרשות להפסיק את פעילות רשתות הדור השני והשלישי עד ל-31 בדצמבר 2025. עם זאת, המשרד מאפשר לחברות להקדים את סגירת הרשתות בכפוף לאישור מיוחד ועמידה בתנאים שנקבעו ברישיונות.
במסגרת המעקב אחר התקדמות התהליך, המשרד דורש מהחברות להגיש עד ה-14 בנובמבר דיווח מפורט על מספר המכשירים שצפויים להיות מושפעים מהמהלך. הדיווח כולל פילוח של סוגי המכשירים השונים, בהם מכשירים רגילים המשמשים לשיחות והודעות, מכשירי IoT המשמשים להעברת נתונים בלבד, ומכשירים כשרים המיועדים לשיחות בלבד.
המהלך נועד לפנות תדרים לטובת הרשתות המתקדמות מדור 4 ו-5, ולייעל את השימוש בספקטרום התדרים. צעד זה מצטרף למגמה עולמית של סגירת רשתות ישנות לטובת טכנולוגיות מתקדמות יותר.
יוסי לוין, מנהל תחום הנדסת תקשורת נייד במשרד התקשורת, מוביל את המהלך מול החברות הסלולריות. הדיווח שיתקבל יאפשר למשרד להעריך את היקף ההשפעה על הצרכנים ולתכנן את המשך יישום המתווה.
















