הצפי של המפעילים הסלולריים הוא שמכרז הסלולר של החשכ"ל יתפרסם עוד השנה. המפעילים נדרשים להעיר את הערותיהם על המכרז (בפעם השניה), כבר החודש, ועל פי הערכות המכרז יתפרסם בדצמבר. היות והמכרז נדחה ועוכב כל כך הרבה פעמים, קשה להעריך גם הפעם, אבל זו התחושה אצל המפעילים ומהאינדיקציות שהם מקבלים מהחשכ"ל.
נזכיר שמדובר במכרז מעטפות ולא מכרז מקוון כך שיחסית ניתן יהיה לדעת די מהר מי הזוכה במכרז, והוא לא ייסחב שבועות בדומה למכרז הסלולר המקוון של צה"ל. המפעילים לומדים בשלב זה את התיקונים שעשה החשכ"ל לבקשתם אך סביר להניח שיהיו להם הערות רבות גם לאחר התיקונים.
נזכיר שהמכרז מסקרן הפעם בגלל שיהיו בו 2 זוכים ולא אחד כפי שהיה עד עתה. פלאפון היא הספק הנוכחי ולכן יש לה סיכויים טובים להיות בין ה – 2 גם הפעם היות ויש לה יתרון בכך שתשתיותיה כבר פרוסות בכל משרדי הממשלה. השאלה היא מי יהיה השחקן השני שיזכה במכרז. כפי שכבר ציינו בעבר, למכרז יש חשיבות גדולה מאוד בהשפעה שלו על המחירים בשוק, כיוון שההיקף שלו הוא של מאות אלפי משתמשים כולל בני משפחה שיכולים להצטרף אליו.
















