מנכ"ל משרד התקשורת בפועל, אלעד מקדסי, קיים השבוע פגישה עם נציגי חברות הסלולר בנוגע לסוגיית אגרות התדרים, במטרה למנוע עתירה לבג"ץ. על פי גורמים המעורים בפרטים, מקדסי נמנע מלהתחייב לביצוע בדיקה כלכלית מקיפה בנושא גובה האגרות, אף שהביע תמיכה עקרונית במהלך.
בעקבות זאת, צפויות חברות הסלולר להגיש עתירה לבג"ץ בטענה כי העלאת האגרות ב-123 מיליון שקלים בשנה נעשתה ללא ביסוס כלכלי מספק. ההעלאה משקפת למעשה חזרה לתעריף המקורי שהיה נהוג לפני ארבע שנים, טרם מתן הנחה של 28% שנועדה לעודד את פריסת רשת הדור החמישי בישראל.
ההתנגדות להארכת תקופת ההנחה מגיעה בעיקר ממשרד האוצר, ולא ממשרד התקשורת. פגישות שקיימו נציגי החברות עם אגף התקציבים לא הניבו תוצאות, בעיקר בשל אילוצים תקציביים. העלות הנוספת צפויה להשפיע משמעותית על תוצאות הרבעון הרביעי של החברות ועל תוכניות ההשקעה העתידיות שלהן.
משרד התקשורת אינו שולל את האפשרות לביצוע בחינה כלכלית בעתיד, אך נמנע מהתחייבות מפורשת להכללת הנושא בתוכנית העבודה או ליישומו. עמדה זו צפויה לעמוד במרכז תגובת המשרד לעתירה, אם וכאשר תוגש.
















