משרד התקשורת החל בבחינה מקיפה של מערך התשלומים עבור קישור גומלין (קש"ג) בשוק הודעות ה-SMS בישראל. במסגרת זו, הוציא המשרד דרישת מידע מקיפה לחברות התקשורת.
על פי המכתב שהופץ ב-31 באוקטובר 2024, החברות נדרשות להעביר נתונים מפורטים על היקף הודעות ה-SMS ותשלומי הקש"ג בין השנים 2020-2023. הנתונים המבוקשים כוללים את כמות ההודעות היוצאות, סכומי התשלומים שהועברו והתקבלו, וכן פילוח מדויק של ההודעות לפי מקור השליחה – אם נשלחו ישירות ממכשירי קצה או באמצעות מערכות הפצה.
המהלך נעשה במסגרת סמכויות שר התקשורת שהואצלו למנכ"ל המשרד, ומטרתו לבחון שינויים אפשריים באסדרה הקיימת. החברות נדרשות להגיש את המידע עד ה-21 בנובמבר 2024, כשהוא חתום על ידי הנהלת החברה הבכירה.
משרד התקשורת מדגיש כי הנתונים נדרשים בחלוקה מפורטת לפי הגופים השונים בשוק, כולל מפעילי תקשורת נייחת. המהלך צפוי לספק תמונת מצב מקיפה על שוק הודעות ה-SMS בישראל ועשוי להוביל לשינויים משמעותיים במבנה התשלומים הבין-חברתי בתחום זה.
תעריפי הודעות הקש"ג ב – SMS אינן אטרקציה עבור החברות הסלולריות כאשר מדובר בהודעות בין החברות עצמן, ואולם כאשר מדובר על שירותים הניתנים על ידי החברות לגופים עסקיים המתמחים בהפצת הודעות SMS לתעריף הקש"ג יש חשיבות רבה ועל פי הערכות מדובר בשוק של עשרות מיליוני שקלים בשנה. זו ככל הנראה הסיבה שהחברות הסלולריות פועלות שלא להתערב בתעריף בכל הנוגע ללקוחות עסקיים.
















